חינוך לקיימות סביבתית: 17 ״בתי נתינה״ נפתחו בבתי הספר היסודיים בחיפה

קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
  • במסגרת מיזם חברתי-סביבתי חדש שהחל לפעול בחודש האחרון בבתי הספר היסודיים בעיר חיפה, הוצבו שבעה עשר בתי נתינה המאפשרים לתלמידים, למורים ולהורים להעניק ולקבל ציוד איכותי שלאחרים אין צורך בו*.

הפרויקט הינו חלק מתכנית חינוך לקיימות אשר מוביל מזה מספר שנים מינהל החינוך בעיריית חיפה והוא משותף לעירייה ולמיזם ״ספסל נתינה״ הפועל ברחבי הארץ.

במקביל להצבת הבתים, משתתפים תלמידי בתי הספר בסדנה בנושא קיימות, תוך דגש על עידוד ילדים ובני נוער לשמור על איכות הסביבה בה הם חיים, להקטין את הצריכה ולהגביר את השיתוף והשייכות הקהילתית.

התלמידים הוזמנו להביא לבתי הנתינה שהוצבו בבית ספרם מוצרים ביתיים, בגדים, ספרים, חפצי משחק ואמנות וכן לאסוף פריטים אשר יש להם צורך בהם.

לבית הנתינה הוגדרה תכנית שנתית, ובהתאם לכך המורים עודדו את התלמידים להביא ציוד רלוונטי.
כך למשל, לקראת חג פורים, הילדים תורמים תחפושות שאין להם צורך בהן.

בכל אחד מבתי הספר פועלת נבחרת תלמידים אשר מובילה את הפרויקט, ממיינת את הציוד ומסדרת אותו בבית הנתינה. פריטים שאינם מספיק איכותיים מועברים לשימוש חוזר חלופי תוך חשיבה משותפת עם המורות לאמנות בבית הספר.

רה״ע עינת קליש רותם ביקרה לאחרונה בבתי הנתינה שבבתי הספר יבניאלי, דינור, נאות פרס ורמב״ם והעשירה אותם בציוד שנאסף במיוחד למטרה זו על ידי עובדי לשכתה. בשיחותיה עם התלמידים שיבחה רה״ע את התגייסותם לפרוייקט והדגישה את חשיבותה של הקיימות הסביבתית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.