תנועת אומ"ץ לשר השיכון: זילזול בחיי אדם באתרי הבניה. עשרות עובדי בניין נופלים אל מותם בשנה ורק שישה פקחי בטיחות בכל הארץ

תנועת אומ"ץ
תנועת אומ"ץ

התנועה למען מנהל תקין ערכה בדיקה מקיפה – ומצאה כי בכל אתרי הבנייה בארץ עובדים רק 6 פקחים של משרד הבינוי והשיכון התוצאה הטראגית: עשרות הרוגים מדי שנה יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "חיי אדם הפכו להפקר, האחריות מוטלת על כתפי השר"

מדי יום מתרחשות תאונות עבודה רבות באתרי בנייה, לרבות אלה הגובות חיי אדם. לפני שבועיים אחמד אלסיאד וגאזי אבו סביתאן ז"ל נפלו מפיגום שבור בקומה ה-40, בשבוע שעבר פועל בן 44 נהרג לאחר שמוט ברזל עצום פגע בו, ובסך הכל מאז תחילת 2022, תוך קצת יותר מחודש וחצי, שילמו 8 בני אדם בחייהם ועוד רבים נפצעו.

הרשויות בישראל, עושה רושם, מתייחסות לתאונות אלה כאל מרכיב טבעי, בלתי נמנע, בחיים המודרניים. לראייה – בדיקה יסודית שערכה תנועת אומ"ץ העלתה כי בכל אתרי הבנייה ברחבי הארץ פועלים רק 6 פקחים של משרד הבינוי והשיכון. "אתרי הבניה צריכים יותר פקחי בטיחות. כרגע המצב זועק לשמיים ויש לתגבר את האתרים בעשרות פקחי בטיחות נוספים", הבהיר יו"ר אומ"ץ.

הממצאים המקוממים הובילו את פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר התנועה, ואת אילנה דלפרי, ראש הצוות החברתי באומ"ץ, לפנות אל שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בתביעה כי יקצה פקחי בנייה נוספים בהקדם האפשרי. "לצערנו אנו מתבשרים בתדירות גבוהה על פועלי בניין הנופלים אל מותם בעת עבודתם", כתבו דלפרי ופלד לשר האחראי, "חיי אדם הפכו להפקר!"

לדברי פלד, "תאונות עבודה אינן גזירת גורל, אלא תוצר של התנהלות מופקרת ושערורייתית. כשחברות בנייה מסוימות דואגות לרווחיהן בלבד ולא מיישמות כללי בטיחות חיוניים, התוצאה הינה מוות מיותר של אנשים צעירים שביקשו לפרנס את משפחתם בכבוד. לממשלה אסור להפקיר את העובדים לגורלם".

בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי השר אלקין יבין את חשיבות הנושא, ויפעיל את סמכותו כך שרמת הפיקוח באתרי הבנייה תעמוד בסטנדרטים המתבקשים. כמו כן הבטיחו ראשי התנועה להמשיך ולפעול למען צדק חברתי בסיסי ולמען שלומם וביטחונם של פועלי הבניין בכל דרך אפשרית.

בינתיים ציינו במשרד השיכון כי הם מטפלים בפניית תנועת אומ"ץ מאתמול מול לשכת רישום הקבלנים בישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.