האם המדינה ערוכה לטפל ב-22,000 חיילים פצועים? תנועת אומ"ץ דורשת פתרונות

ישראל במלחמה
ישראל במלחמה

ראשי התנועה פנו ליו"ר ועדת ביקורת המדינה בכנסת על-מנת שיקדם תוכניות לשיקום הנפגעים ומשפחותיהם יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "המדינה מחויבת לפעול למען מי שנקראו בצו 8 והתייצבו מיד" דו"ח מבקר המדינה חשף כשלים רבים בטיפול בנכי צה"ל עוד לפני המלחמה  

המלחמה שפרצה בשמחת תורה עוד רחוקה, כך נראה, מסיומה, ובצה"ל כבר מונים למעלה מ-22,000 חיילים פצועים. תנועת אומ"ץ נרתמה למאבק למען זכויותיהם והבטחת שיקום מיטבי לכל אחד ואחד מהם. נציגי התנועה בכנסת – שלמה קלדרון, יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר, ועו"ד מוטי שנאבל – לקחו חלק בדיון בנושא שנערך בוועדה לענייני ביקורת המדינה, ולדבריהם המדינה לא ערוכה לטפל בכל לוחמי הסדיר, הקבע והמילואים שנפגעו.

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, פנו לח"כ מיקי לוי, יו"ר הוועדה, על-מנת שימשיך לטפל בסוגיה הכאובה. "יש להקדיש את המאמץ והאמצעים הנדרשים לשיקום כל הנפגעים מכוחות הביטחון. יש לזכור כי פצועים רבים הם בעלי משפחות אשר נקראו בצו 8 והתייצבו מיד וללא היסוס. על המדינה לפצותם בהתאם".

פליצ'ה פלד הדגיש כי התגמולים ממשרד הביטחון עלולים שלא לכסות את ההפסדים למשפחות אנשי המילואים שעזבו מקומות עבודה מסודרים, ולא בהכרח יוכלו לשוב אליהם עקב הפציעה. הוא הוסיף כי עוד לפני המלחמה התקשה אגף השיקום לספק מענה הולם לנכי צה"ל, ויעיד על כך דוח מבקר המדינה החמור שפורסם לפני כחודשיים. בין ממצאי הדוח: רק 30% מהתקציב המיועד לטיפול בנכי צה"ל מומש, רבים מהפצועים כלל לא מודעים לזכויותיהם, כוח האדם העומד לרשות אגף השיקום אינו מספיק ובפרט חסרים רופאים – כל זאת עוד לפני המלחמה, שהגדילה כאמור באופן דרמטי את הצורך בשירותי שיקום. לדברי פלד, עקב כשלי אגף השיקום הוקמו עמותות המסייעות ליוצאי יחידות נבחרות בלבד למצות את זכויותיהם, ואילו חיילים רבים אחרים ששילמו מחיר יקר נופלים בין הכיסאות.

בתנועת אומ"ץ הדגישו כי פיצוי ראוי לנפגעים בקרב כוחות הביטחון ולמשפחות החללים הרבים הינו חובה מוסרית, ועל כן על הכנסת והממשלה להתגייס מיד למציאת פתרונות לכל הבעיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.