בתום חקירת היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר הוגשה הבוקר הצהרת תובע נגד 4 תושבי הצפון בגין עבירות בנשק לאחר שהניחו מטען חבלה שהתפוצץ ברכבו של תושב ירכא

צילום מכשיר המעקב שהונח ברכבו של הקורבן, הרכב שניזוק והשלט שנתפס ברשותם של שניים מהחשודים: קרדיט: דוברות המשטרה:
צילום מכשיר המעקב שהונח ברכבו של הקורבן, הרכב שניזוק והשלט שנתפס ברשותם של שניים מהחשודים: קרדיט: דוברות המשטרה:

המשטרה פתחה בחקירה בתאריך 29.12.22 לאחר ששוטרי תחנת גליל מערבי איתרו מספר חשודים בתוך רכב בכניסה ליישוב טל אל, כאשר ברכב נתפס חומר החשוד כסם מסוכן, וכן שלט כאשר אחד החשודים בלע את הסוללה של השלט. החשודים שוחררו כעבור מספר ימים.

כעבור שבוע, בתאריך 8.1.23 ארעו פיצוץ רכב של תושב ירכא, בעל מגרש כלי רכב נגרם נזק רב לרכב ללא נפגעים.

לאחר הערכת מצב ראשונית החליט מפקד מרחב אשר, תת ניצב שאול צמח על העברת התיק ליחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של המרחב.

בתום ביצוע פעולות חקירה ראשוניות חשדו חוקרי היל"פ כי קיים קשר בין שני הארועים הנזכרים לעיל, והתיקים נחקרו יחדיו.

בתוך כך, בתום ביצוע פעולות חקירה שכללו סריקת מצלמות אבטחה, ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הצליחו לחשוף חוקרי היל"פ את זהותם של החשודים תושב ראמה (30), תושב סאגור (35) ו- 2 תושבי בית ג'אן (20,33) בחשד לביצוע המעשה ועצרו אותם בתחילת חודש יולי.

מחקירת הארוע עולה החשד כי ככה"נ הקורבן נסחט באיומים על רקע היותו בעל מגרש לכלי רכב, כאשר במקרה הנוכחי, ברכבו הונח מטען חבלה אשר התפוצץ בשעות הערב המוקדמות בשכונת מגורים, סמוך לביתו של הקורבן וכאשר התברר כי השלט שנתפס ברשותם של שניים מהחשודים כשבוע, קודם להנחת מטען החבלה, אמור היה לשמש להפעלת מטען אחר שהונח ברכבו של הקורבן ביום מעצרם של שניים מהחשודים, ביום 29.12.22.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, והבוקר, כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגד החשודים, לבית המשפט השלום בקריות בגין עבירות בנשק, היזק בחומר נפיץ ועבירות נוספות כאשר בימים הקרובים יוגשו נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.