במיוחד בימים אלה המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 מגן על ילדיכם מסכנות במרחב המקוון ומנגיש עבורכם ארגז כלים דיגיטלי למצב חירום

בכל חשד לפגיעה בילדים ובני נוער ברשת פנו למוקד 105 בטלפון או באמצעות טופס מקוון בעברית, ערבית ואנגלית שנמצא באתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת

~~~

בכל ימות השנה ובמיוחד בימים קשים אלה – יש מי ששומר על הילדים שלכם ברשת. המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת מעניק לילדים, לבני נוער ולהורים כלים להתמודדות עם הסכנות והאיומים במרחב המקוון. מוקד 105 מקבל עשרות פניות בימים אלה על פגיעות בקטינים ברשת והפגיעות ותחושות המצוקה הקשה והחרדה באות לידי ביטוי גם במסגרת ניטור הרשתות החברתיות בפרויקט "אבירי הרשת". בין הפניות המתקבלות: קללות ותוכן לאומני פוגעני, הודעות הסתה ואלימות ברשתות החברתיות מתומכי פלסטין, פרסומים שקריים (חדשות כזב – פייק ניוז) ושיעורי זום שגורמים עוינים נכנסים אליהם ומשתפים בהם בתכנים אלימים. גם בזירת משחקי המחשב הילדים חשופים לפגיעה, כך קרה שבמהלך משחק בפלטפורמת המשחקים רובלוקס דמויות במדים עם נשק ודגלי פלסטין פגעו בשחקנים ישראלים.

בתוך כך, המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 מפתח ומנגיש להורים, לילדים, לבני נוער ולצוותים מקצועיים ארגז כלים דיגיטלי, שמטרתו לחזק את יכולותיהם להתמודד טוב יותר עם הקשיים העולים בתקופה זו.  ארגז הכלים יורחב בהדרגה לפי הצרכים העולים מהשטח והוא כולל מדריך לדיווח והסרת תכנים פוגעניים בכל הפלטפורמות והרשתות החברתיות המובילות – המדריך מפורסם באתר המטה הלאומי בעברית, ערבית ואנגלית. באמצעות המדריך ניתן ללמוד כיצד לדווח בצורה קלה ומהירה על תופעות שליליות ופוגעניות – ישירות לאפליקציה. מצורף בהמשך ההודעה קישור למדריך לדיווח והסרת תכנים ברשתות החברתיות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הגנה על ילדים ברשת זהו יעד חשוב ביותר. ההסתה והאלימות ברשת עולות מדרגה במיוחד בזמנים אלה ואיתם גם הפגיעות בקטינים שצמודים למסכים שעות רבות ביום. במטרה לצמצם אלימות ופגיעה בילדים ברשת, המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 פועל ללא לאות ומנגיש מידע חיוני להורים, לילדים ולצוותים מקצועיים, על מנת לתת מענה כולל."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.