אומ"ץ נערכת למאבק נגד פגיעה בתאגיד: "מאז הרכבת הממשלה, נראה שהשמירה על הדמוקרטיה בבעיה"

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

תנועת אומ"ץ קוראת לשר התקשורת קרעי לחזור בו מתוכניתו לקצץ באופן דרמטי את תקציב תאגיד השידור הציבורי יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד: "השידור הציבורי הוא הכרח בכל מדינה מתוקנת" בתנועה שוקלים גם פנייה לבג"צ

בשבוע הבא צפוי שר התקשורת החדש, שלמה קרעי, להציג תוכנית לשינויים מרחקי לכת בשוק התקשורת בישראל. על-פי פרסומים רבים, התוכנית כוללת קיצוץ דרמטי בתקציב תאגיד השידור הציבורי ואולי אף את סגירתו כליל. תנועת אומ"ץ פנתה אל השר קרעי ואל ראש הממשלה נתניהו בדרישה בלתי מתפשרת כי יימנעו מכל פגיעה בתאגיד.

"השידור הציבורי הוא הכרח בכל מדינה מתוקנת", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה עו"ד יצחק מינא. "אין דמוקרטיה בלי תקשורת חופשית, ואין תקשורת חופשית ללא שידור ציבורי".

לנוכח חשיבות הדברים נשלח עותק של הפנייה גם אל נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בתקווה שיירתם אף הוא למאבק. פליצ'ה פלד הביע דאגה וביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למניעת הפגיעה בשידור הציבורי: "על כתפיו של נתנהו מונחת אחריות כבדה מאוד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית".

יצוין כי על-פי דיווחים שונים, המהפכה שמתכנן קרעי לא מבוססת על עבודת מטה במשרד התקשורת, אלא על מסמך שהוכן ע"י אנשי פורום קהלת. באומ"ץ מבהירים כי אם שר התקשורת וראש הממשלה לא ייענו לפנייתם, התנועה תשקול לעתור לבג"צ כבר בימים הקרובים: "לא ניתן למהלך שמובילה הממשלה להפוך לכדור שלג בלתי נשלט".  

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.