עובדי עיריית חיפה לומדים להציל חיים

עובדי עיריית חיפה לומדים להציל חיים
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

במסגרת יום המודעות הלאומי לשימוש בדפיברילטור – מכשיר החייאה שבאמצעותו ניתן להציל חיים, החל היום (שלישי, 21.2), נערכה בבניין עיריית חיפה הדרכה לעובדי העירייה על ידי צוות מגן דוד אדום, בהשתתפות ראש העיר.

ההדרכה נועדה להגביר את המודעות למכשירי הדפיברילטורים, הפרוסים ביחידות העירייה ובמרחב הציבורי, בהם ניתן להשתמש במקרה חירום למתן טיפול מהיר להצלת חיי אדם. ההדרכה כללה זיהוי מצב של דום לב, הסבר לגבי אופן חיבור מכשיר הדפיברילטור והתחלת ביצוע פעולות החייאה.

בחיפה קיימים כיום למעלה מ-300 מכשירי דפיברילטור ברחבי העיר, בהם מכשירים של מד"א ומכשירים בבעלות פרטית, הרשומים במאגר הדפיברילטורים של מד"א ונגישים לציבור במקרה חירום רפואי.

על-פי בקשת ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, מהנהלת מד"א, הוצבו בשנים האחרונות מכשירים רבים במקומות הומי אדם במרחב הציבורי ברחבי העיר, בהם: בקריית חיים, בעיר התחתית, בנווה-שאנן, בשדרות בן גוריון ועוד. כמו כן, קיימים ברחבי העיר עשרות מכשירי החייאה שהוצבו במוסדות ובמתקני עיריית חיפה, בהם מתקיימת קבלת קהל ופעילות עירונית, זאת על מנת לאפשר מתן סיוע מיידי מציל חיים עד להגעת צוותי הרפואה המקצועיים למקום.

מכשיר הדפיברילטור קל לתפעול ואינו מצריך ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. אדם המתקשר להזעיק עזרה רפואית בקו החירום 101 של מד"א יקבל מידע אודות מיקום מכשיר הדפיברילטור הקרוב אליו ביותר, ויוכל להפעיל אותו בעצמו עד להגעת צוותי מגן דוד אדום למקום, ובכך לסייע להציל את חייו של החולה.

במד"א שיבחו את שיתוף הפעולה ההדוק עם עיריית חיפה ובפרט עם ראש עיר, המעניקה חשיבות רבה לנושא וקראו לציבור לדווח על מכשירים נוספים, על מנת שיהיו זמינים להצלת חיים במידת הצורך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.