נפתח – בית חולים יום המפואר והמשוכלל בצפון

בהשקעה של 22 מיליון ₪ ועל פני 1200 מ"ר משודרגים ומצויידים במילה האחרונה של הטכנולוגיה הרפואית המובילה בעולם, נפתח "בית החולים יום" המחודש של כרמל. " מדובר בתוספת כוח משמעותית של יותר מ 6000 ניתוחים ופעולות כירורגיות בשנה מה שיאפשר לנו לתת לכלל מטופלי אזור חיפה והצפון שירות מתקדם ואיכותי בחזית הטכנולוגיה ", אומרת סיגל זומר המנהלת האדמניסטרטיבית של ביה"ח כרמל .
צוות הניהול המוביל של בית החולים יום
קרדיט – צילומים אלי דדון

בתום שנתיים מאומצות ומתוכננות ובהשקעה של עשרות מיליוני ₪ נפתחה החודש במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית מחלקת אישפוז יום המוכרת כ"בית חולים יום" של כרמל.

מדובר בקומפלקס רפואי ייחודי ומתקדם  שעבר שיפוץ ושדרוג מודרני ואיכותי מכף רגל ועד ראש, והוא עומד כיום בסטנדרטים האיכותיים והמחמירים ביותר בעולם. "בית החולים יום" החדש יאפשר לכרמל להגדיל ולהעניק למטופליו,  יותר ניתוחים, יותר פעולות כירורגיות מורכבות  ומגון רחב יותר של טיפולים אמבולטוריים רפואיים מתקדמים בעזרת טכנולוגיה עילית כשהכל נמצא תחת קורת גג אחת.

בבית החולים יום נבנו  4 חדרי ניתוח חדישים שצוידו במיטב הציוד הרפואי המתקדם ביותר הכולל, מערכות לפרוסקופיות מהדגמים מעודכנים ביותר, מיקרוסקופים משוכללים, מכונות הרדמה, מנורות ניתוח ומוניטורים רפואיים הפועלים באינטגרציה מלאה ברמה הכי גבוה של חדרי ניתוח בעולם. חדרי הניתוח החדשים יאפשרו כמעט את כל מגוון הניתוחים הכירורגיים הקיימים לרבות ניתוחים לפרוסקופים, ניתוחים אורתופדיים, כירורגיה כללית גניקולוגיה, ניתוחי א.א.ג עיניים, ועוד.

סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל מעדכנת כי מערך חדרי הניתוח הנוסף של בית החולים יום שנבנה בעלות של 22 מיליון ₪ יאפשר הרחבה והגדלת פעילות הניתוחים של בית החולים בהיקף של כעוד 2500 ניתוחים נוספים בשנה .

לבית החולים יום חוזרת גם כל פעילות מכון הגסטרו של כרמל בניהולו של ד"ר אורי סגול. מכון הגסטרו על צוות המומחים והצוות הסיעודי שלו ימשיך להציע את מגוון הבדיקות והמעקב הרפואי בתחום הגסטרואנטרולוגיה ומתוכננים להתבצע בו כ 3500 פעולות ובדיקות, וכן פעילותERCP   ו EUS.

עבור מערך חדרי הניתוח ומכון הגסטרו נבנה והותאם מחדש מתחם קבלת חולים והתאוששות מודרני ושירותי,

המכיל 24 עמדות קבלה והתאוששות.

ביחידת ההתאוששות הותקנו מערכות מוניטורי טאצ' המתקדמים ביותר המאפשרים הורדת נתונים אוטומטית בחיבור ישיר לתיקים הרפואיים. מדובר בחידוש מקביל למערכות הניטור המתקדמות הקיימות בחדרי ניתוח ומאפשרות גם הם קישור ישיר לתיק הרפואי, משלב קבלת החולה הניתוח ההתאוששות ועד שחררו של החולה לביתו. מתחם ההתאוששות החדש יאפשר טיפול מרווח ואישי בכל מטופל לאחר ניתוח, ובעזרת צוות הסיעוד הייעודי במקום, הוא יאפשר למטופלים חזרה מהירה ונעימה לשגרה ושחרור הביתה.

גם המכון ההמטולוגי של כרמל בניהולו של ד"ר מאיר פרייס חוזר למקומו במתחם החדש והוא מכיל 13 עמדות טיפול יום המטולוגי חדשות מודרניות ועם מסך טלוויזיה אישי לכל מטופל כולל טיפולים מתקדמים בפלסמה פרזיס. כדי להקל על החולים נפתחה בתקופת השיפוץ שלוחה נוספת של המכון במרכז רפואי לין של הכללית למתן טיפולים המטולוגים בקהילה. בשלוחה במרכז לין 11 עמדות טיפול והיא מופעלת באחריות ובניהול אחוד של צוות המכון המיומן של כרמל בניהולו של ד"ר פרייס.

" ייחודו הנוסף של מתחם "בית חולים יום" החדש הוא הייתו ממוגן ברמה הגבוה ביותר, מציינת גב' זומר. המתחם יאפשר מיגון מלא במצבי חירום והוא יוכל בעיתות חירום לשמש גם את הפגייה, טיפולים נמרצים וגם את מטופלי הדיאליזה להם הוכנו תשתיות מיוחדות בתוך בית החולים יום, לשעת חירום". 

לאיוש הצוותים המנהלים ב"בית החולים יום" נבחרו מיטב האנשים המקצועיים והמיומנים של כרמל.

את מערך ההרדמה של חדרי הניתוח ינהל ד"ר הוריה לזרוביץ כמרדים הראשי

מנהלת הסיעוד של המתחם היא האחות שולי בן הרוש, ואחות אחראית חדרי הניתוח היא מרינה גנדלמן.

את מערך משרד קבלה החדש על מגוון שירותי המשרד וזימון התורים שבו, תנהל רנית רומנו.

עוד מעדכנת גב' זומר כי בפרויקט "בית החולים יום" החדש  הוטמעו תהליכי עבודה חדשים ונרחבים בשירות ובטיפול הרפואי כמו הטמעה של התיק רפואי הממוחשב "קמיליון" משלב קבלת החולה, הניתוח או הפעולה, דרך  ההתאוששות ועד השחרור או בהמשך לאשפוז במחלקה לסגירת מעגל בתיעוד רציף.

כלל האתרים במתחם נבנו ברמה הגבוה ביותר והם עומדים בכל דרישות ותקנות הבטיחות של מערכת חשמל, גזים רפואיים, מיזוג אויר, חדרי ניקוי וחיטוי אנדוסקופים והכל על פי כלל התקנים הבינלאומיים הנדרשים והמחמירים ביותר בעולם. בעקבות דרישות המיגון לשעת חירום התקבלה לטובת הפרויקט תרומה נדיבה בסך 2 מיליון ₪ .

החודש האחרון  הוגדר "בבית חולים יום" כחודש הרצה לבחינת כלל המערכות באופן בטיחותי והוא מופעל מאורגן ע״י ד"ר שרון אלרעי סגנית מנהל ביה"ח וברוריה מושיץ סגנית מנהלת הסיעוד .

התפעול דורש הצטיידות וארגון רב של ציוד שוטף, ציוד ניתוחים, ערכות סטריליות בממשקים נרחבים עם אספקה סטרילית חדרי הניתוח והצוות הרפואי תוך השלמת תהליכי עבודה יעילים לפעילות השוטפת.

מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג מסכם ואומר כי, " בית חולים יום החדש נבנה במיטב הטכנולוגיה הרפואית ומערכות המחשוב ובשילוב כוח האדם המקצועי והמיומן שלנו הוא יאפשר לנו להגדיל את יכולות והיקף הניתוחים והשירותים האמבולטוריים באופן משמעותי תוך מתן שירות מהיר לכלל תושבי חיפה והצפון".

את פרויקט ההקמה המורכב הובילו משרד מהנדס בית החולים בניהולו של דורי בזארנו יחד עם רמי הרוש, אנדריי מייסטר, שמואל סנדר ויוסף שמא.

את תהליך ההצטיידות המורכב הוביל מערך הלוגיסטיקה בניהול עוז יאיר מנהל המערך, יחד עם משה זלוטניק אלי לביא, אדי סיגלוב ומערך האספקות , כשאת כל נושא הארגון והמשק מוביל קובי ליכטהויז.

את ליווי הצטיידות והטמעת מערכות המידע והמחשוב הובילה יהודית שוורץ מנהלת או"ש ומחשוב יחד עם שלומי חיות ועינב עזרי תוך טיוב תהליכי עבודה ואו"ש בהובלת מהנדסי האו"ש טל מאיר ולימור כהן.

את הפרויקט ליוו אגף הבינוי של הכללית, אגף הרכש וחברת הנדסה רפואית שהיו צמודים לפרויקט מתחילתו ועד מסירתו. על ניהול הפרויקט הופקד משרד "צביקה-רום" ומשרד אדריכלים "דגן מושלי".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.