לידת עכוז באמבולנס. דורין כרעה ללדת באמבולנס מד"א בדרך מנאות גולן לחדר הלידה במרכז הרפואי צפון(פוריה)

לידת עכוז באמבולנס
צילום: דוברות מרכז רפואי צפון

דורין אסוייד (31) מנאות גולן, היתה אמורה להגיע לניתוח קיסרי, במרכז הרפואי צפון(פוריה) בשבוע השני של ינואר. ביום חמישי, 29.12.22 היא שהתה בביתה כאשר החלה להרגיש צירים חזקים, "זאת לידה שלישית שלי, בלידה הקודמת ילדתי תוך 20 דקות מהרגע שהגעתי לחדר לידה ולכן יצאנו מיד מהבית. במהלך הנסיעה הרגשתי שהצירים מתחזקים והבנתי שהלידה מתקרבת וחששתי לא נספיק להגיע לחדר לידה. בקשתי מבעלי, נתנאל להתקשר למד"א כדי שיעזרו לנו להגיע לבית חולים במהירות".

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א הגיעו תוך מספר דקות והעבירו את דורין בזריזות לאמבולנס כשהבעל נתנאל נוסע אחריהם. דורין סיפרה להם שמדובר בלידת עכוז ושהיא מתוכננת לעבור ניתוח קיסרי בעוד שבוע. הפראמדיקית של מד"א, טל טבצניק סיפרה "מהרגע הראשון של הפינוי עדכנו את ד"ר דימה צ׳ויון, מנהל חדר לידה והוא היה איתנו על הקו במהלך הנסיעה. מאחר ומדובר בלידת עכוז שעלולה להיות מורכבת ומסובכת, המטרה שלנו היתה להגיע כמה שיותר מהר לחדר לידה. בשלב מסוים הבנו שהלידה מתקדמת ונעצרנו בצד הדרך לקבל את הלידה".

ד"ר דימה צ'ויון, מנהל חדר לידה במרכז הרפואי צפון ,הסביר, "קיבלנו מצוות מד"א דיווח על יולדת עם צירים במצג עכוז, הבנתי שמדובר בלידה מורכבת, ולכן נערכנו עם צוות רב מקצועי שכלל מרדים, מילדות ורופאי מחלקת ילודים, כדי לקבל את היולדת בכניסה לחדר הלידה. לאורך כל הדרך הייתי בקשר טלפוני עם צוות מד״א. הדרכתי אותם איך לשחרר יד ראשונה ואז את היד השנייה את הכתפיים וכיצד לחלץ את הראש בזהירות. לשמחתנו הלידה עברה בשלום והיולדת והתינוקת מרגישות טוב".

האב נתנאל, סיכם, "הפראמדיקית סימנה לי ביד מהאמבולנס שהכל בסדר . הבנתי שדורין ילדה ובאותו רגע נשמתי לרווחה. האמת שלא רצינו ללדת בניתוח קיסרי וכנראה גם התינוקת רצתה לידה טבעית, אז אני שמח שהלידה עברה בהצלחה בלי ניתוח קיסרי".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.