בעקבות המצב: רופאים מתנדבים מחו"ל הגיעו למרכז הרפואי לגליל

מבוסטון לנהריה. ד"ר רונה ספקטור צילום: רוני אלברט
מבוסטון לנהריה. ד"ר רונה ספקטור צילום: רוני אלברט

אחת הרופאות היא ד"ר רונה ספקטור, מומחית בכירורגיית חזה, העובדת בבי"ח בבוסטון: "ברגע ששמעתי על המצב בישראל בדקתי אם צריך עזרה. ישראל היא המדינה שלי ולא חשבתי פעמיים"

בעקבות מצב הלוחמה בדרום החלו להגיע למרכז הרפואי לגליל בנהריה רופאים מתנדבים ממדינות שונות בחו"ל, בעיקר מארה"ב.

בשבוע שעבר הגיעו למרכז הרפואי חמישה רופאים, רובם ישראלים לשעבר המשמשים רופאים בכירים בבתי חולים בעיר בוסטון, הנחשבת ל"מכה" של הרפואה.

אחת הרופאות שהגיעו כדי להתנדב בנהריה היא ד"ר רונה ספקטור, רופאה מומחית בכירורגיית חזה.

ד"ר ספקטור, העובדת ב-14 השנים האחרונות במרכזים רפואיים בבוסטון, עבדה בישראל בביה"ח בילינסון. לאחר מכן עזבה לארה"ב, שם עשתה תת-התמחות בכירורגיית חזה במרכז הרפואי Brigham And Women's Hospital, המסונף לביה"ס לרפואה של הרווארד.

עימה היה גם ד"ר משה לפידות, המשמש היום מנהל היחידה לכירורגיית חזה במרכז הרפואי לגליל.

"ברגע ששמעתי על המצב בישראל פניתי לד"ר לפידות, דרשתי בשלומו ובשלום משפחתו, ושאלתי אותו אם הם מעוניינים בעזרה", היא מגלה.

עד מהרה ומבלי לחשוב פעמיים תפסה ד"ר ספקטור טיסה לישראל, כשהיא משאירה בבוסטון את בעלה ושני ילדיהם בני ה-13 וה-11.

"ישראל זו המדינה שלי ואני רואה כחובה ולא רק כזכות להגיע לכאן ולתרום מעצמי", היא מדגישה. "התרשמתי מאוד מהמרכז הרפואי לגליל. זהו בי"ח מקצועי מאוד עם עובדים נפלאים וחמים, שקיבלו אותי נהדר. העבודה לצידו של ד"ר לפידות פוריה ומצוינת, ואני מרגישה כמי שעושה משהו חשוב בימים מאתגרים אלו".

ד"ר ספקטור הגיעה לפרק זמן קצר עקב התחייבותה לביה"ח Tufts Medical Center, בו היא עובדת היום. "אני לא פוסלת אפשרות לחזור לכאן בעתיד, במידת הצורך ואם יזדקקו לי", היא אומרת.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.