פנינה ארכיאולוגית נוספת בעיר נהריה

אחרי שיתוף הפעולה המוצלח של עיריית נהריה עם רשות העתיקות בחידוש מתחם האתר הביזנטי בשכונת כצנלסון

אחרי שיתוף הפעולה המוצלח של עיריית נהריה עם רשות העתיקות בחידוש מתחם האתר הביזנטי בשכונת כצנלסון, מקדמים כעת את שימורו וחידושו של מתחם המקדש הכנעני בסמוך לרצועת החוף של נהריה. "אתר זה יחד עם האתר הביזנטי שכבר פתוח לביקור, מאפשרים לנו בעיר נהריה לחשוף בפני התושבים והאורחים מבט אל עבר ההיסטוריה ", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי

ארכיאולוגיה בנהריה. בקרוב במסגרת שיתוף פעולה בין רשות העתיקות לעיריית נהריה יחל הליך לשימור וחידוש המקדש הכנעני. ההחלטה התקבלה במהלך סיור שקיימו בעיר מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו, סגן מנהל הרשות, משה עג'מי, וצוות מרחב צפון: ארכיאולוג המרחב, כמיל סארי וראש מינהל שימור, עמי שחר.

המקדש אותר ונחשף על ידי ע. בן דור בשנת 1947. החפירות חודשו מאוחר יותר בשנים 1954-1955 על-ידי פרופ' משה דותן. בחפירות התגלו בין השאר כלי חרס, כלי קיבול, חרפושיות ועוד. ממצאים אלו הועברו לשני מקומות עיקריים: מוזיאון רוקפלר ואגף העתיקות. מהחפירות עלה כי המקדש הכנעני פעל מראשית המאה ה-18 לפנה"ס עד אמצע המאה ה-16 לפנה"ס. כמו כן, עלה גם כי בתקופה הביזנטית התקיים במקום יישוב (ללא קשר למקדש הכנעני).

"אני מודה למנהל רשות העתיקות ולצוותו על ביקורם החשוב בעיר", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי. "מדובר באתר ארכיאולוגי רב משמעות ואני מברך על כך שבסיום המפגש הוחלט שבקרוב יחלו עבודות שיקום וחידוש של האתר שבסופן נוכל כולנו, תושבי העיר והמבקרים, ליהנות ממנו. אתר זה יחד עם האתר הביזנטי שכבר פתוח לביקור, מאפשרים לנו בעיר נהריה לחשוף בפני התושבים והאורחים מבט אל עבר ההיסטוריה", הוסיף מרלי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.