חידון מורשת בסימן 65 לנוף הגליל

חידון נוף הגליל

עיריית נוף הגליל קיימה השבוע חידון מורשת על תולדות העיר, שנות הקמתה והתחדשותה, כחלק מאירועי 65 שנה לנוף הגליל

ביום ראשון השבוע התקיים בהיכל התרבות ברקוביץ' חידון ידע על תולדות העיר נוף הגליל, כחלק מפרויקט 65 שנה להיווסדה. החידון הופק על ידי מחלקת בתי הספר באגף החינוך, בהנהלתה של בלוריה לאופר, בשיתוף תוכנית "עולמות" בהובלת רחל מאירה-סיאני ורכזת הפרויקטים טל איתן, מנהל אזור הצפון במיזם "סיסמה לכל תלמיד" אריאל שגיב, מדריכה עירונית במיזם, נקראה עמורה,בתי הספר היסודיים בעיר, רשת המרכזים הקהילתיים ודוברות העירייה. "מדובר בפרויקט חשוב שמחבר את הדור הצעיר לדור המייסדים והוותיקים של העיר הנפלאה שלנו", אמרה מנהלת מחלקת בתי הספר, בלוריה לאופר, והוסיפה כי החידון, על כל שלביו, מספר את סיפורה המדהים של עיר מיוחדת במינה, שצמחה על גלי העלייה ומיום הקמתה מגשימה את החזון הציוני.

החידון הוא שיאו של תהליך למידה של כל כיתות ד'  בכל בתי הספר היסודיים בעיר. הפעילות שהתקיימה בבתי הספר בחודשים האחרונים, כללה: מפגשים בין-דוריים, מפגשים עם ותיקי העיר ומייסדיה, ראיונות עם בעלי תפקידים בכירים בעירייה ומפגשים עם נבחרי העיר וראש העיר, רונן פלוט.  בחידון השתתפו בתי הספר: "גולן", "ארבל", "עצמון", "יודפת", "כסולות", "כרמל", "נטופה" ו"בגין". בהרכב צוות השופטים ישבו: מנהלת אגף החינוך מינה קליין, מנהלת תוכנית "עולמות" רחל מאירה–סיאני וחבר מועצת העיר דוד שינאן.

ראש העיר, רונן פלוט, נכח בחידון והציג את שאלת ראש העיר שהתייחסה לעבר, להווה ולעתיד של העיר. ראש העיר ציין את הארגון המופתי של החידון והידע המרשים של התלמידים. "החידון חיבר את התלמידים הצעירים לסיפורה של העיר ועל מייסדיה שעלו לארץ מתוך תחושת שליחות והגשמת הציונות במלוא מובן המילה והקימו את העיר הנפלאה שלנו. הם הבסיס עליו אנו עומדים וממשיכים את פיתוחה של העיר והרחבתה", אמר ראש העיר פלוט.

למקום הראשון הגיע ביה"ס "ארבל" שיוצג על ידי  התלמידים: עילאי דוד מרקסמר, אוריה קוקאשווילי ועידו אריאלי, שצברו את הניקוד הגבוה ביותר – 732 נקודות. למקום השני הגיע ביה"ס "בגין" ובמקום השלישי ביה"ס "כרמל". באגף החינוך דאגו להעניק שי מיוחד גם לתלמידי כיתות ה' שישבו בקהל. הם קיבלו מארז גרביים עשויים מבקבוקים ממוחזרים ועליהם מתנוסס הכיתוב "צועדים 65 עם נוף הגליל". מארז הגרביים הופק על ידי דוברות העירייה במיוחד עבור חידון בתי הספר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.