הופעות הקיץ בנהריה נגישות לכולם

הופעות הקיץ בנהריה נגישות לכולם

הריה הקימה מתחמים מונגשים לאנשים עם מוגבלויות בקדמת הבמה. לצד אלפי התושבים והאורחים שצפו במופעי הקיץ שמתקיימים בנהריה, היו גם חניכי מכינת 'כנפיים' של עמותת כיוונים. מדובר בעשרות צעירים וצעירות עם מוגבלות המשתלבים ותורמים לחיי הקהילה בעיר בתחומים רבים והרשות פועלת, להנגיש עבורם פעילויות חברתיות ואירועי תרבות, ספורט וקהילה בעיר

״קיץ של העולמות בנהריה״ יצא לדרך וכחלק מהתאמת האירועים לקהלים מגוונים, הוכן בקדמת כל מתחם הופעות קיץ בנהריה, מתחם ייעודי מונגש המאפשר ישיבה מותאמת עבור אנשים עם מוגבלות. הבאים צפו עד כה במופעים של מרגי, אלה לי ועדן מאירי. אל החניכים של מכינת ׳כנפיים׳ התלוו המדריכים והצוות המקצועי של עמותת כיוונים.

כיום מתגוררים בנהריה מאות אנשים הסובלים ממגוון מוגבלויות המשתלבים בקהילה ובהם גם כ-50 חניכים במכינת 'כנפיים'. עמותת כיוונים מלווה אותם באמצעות מדריכים ואנשי מקצוע נוספים שפועלים במטרה להקנות מיומנויות ניהול עצמיות עבור הצעירות והצעירים עם מוגבלות למען השתלבותם והשפעתם על החברה. מדובר על צעירות וצעירים בעלי נכויות פיסיות, כבדי שמיעה וראייה וצעירים על הרצף האוטיסטי שמצליחים להגיע למצב בו הם מנהלים באופן עצמאי חיים בקהילה ותורמים להעצמתה.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי שפגש בחניכי המכינה, הזמין אותם ליהנות גם מהאירועים הבאים בעיר. ״זה מרגש לפגוש את הצעירות והצעירים המדהימים האלה שלאורך השנה תורמים מעצמם בהתנדבות בקהילה. אנו פוגשים אותם בבתי ספר, גנים, קופות חולים ובמגוון ארגונים וולנטריים. שמנו למטרה להנגיש את האירועים בעיר למגוון אוכלוסיות ובהם גם לאנשים עם מוגבלויות מתוך ראייה, כי הם חלק חשוב בקהילה שלנו".

לפני כשנתיים החלה עיריית נהריה ליישם תוכנית עבודה ייעודית שנבנתה להנגשה של דרכי גישה ושל מבנים ומוסדות עירוניים בנהריה ובקידום התוכנית, לוקחים חלק גם נציגים של מכינת 'כנפיים'.

צילומים:
Ritvo Photography
ומיקי אלקובי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.