אירוע של פעם ב-150 שנים!

ועד העדה הספרדית והבית הספרדי חגגו ימי הולדת עגולים – 150-40 ∙ דני קושמרו שהנחה
ועד העדה הספרדית והבית הספרדי חגגו ימי הולדת עגולים – 150-40 ∙ דני קושמרו שהנחה

ועד העדה הספרדית והבית הספרדי חגגו ימי הולדת עגולים – 150-40 ∙ דני קושמרו שהנחה לא הסתיר את התפעלותו מפעילות העמותה ∙ עו"ד יוסף גילאור, יוסי אזרי, סולי ואנו ומכלוף עקיבא קיבלו את אות יקיר ועד העדה ∙ רותם כהן הקפיץ את כל 1,100 המשתתפים בחגיגה – שיזכרו אותה לטובה עוד שנים רבות רבות

150 שנות עשייה רחבת היקף ובלתי פוסקת למען הקהילה בחיפה מצדיקות חגיגת יום הולדת מושקעת במיוחד – וכך היה. אל האודיטוריום בחיפה הגיעו לא פחות מ-1,100 משתתפים, אחרי שכל הכרטיסים שהוצאו לקהל הרחב נחטפו כבר במהלך המכירה הקודמת. באולם המלא עד אפס מקום שררו אנרגיות מרוממות במיוחד כבר מהרגע הראשון, כשהמנחה דני קושמרו עלה לבמה ואמר בחיוך שהוא לא רגיל להיות מוקף באוהדי מכבי חיפה. מיד אחר כך פרגן קושמרו לעיר, ועוד יותר מכך לוועד העדה היהודית ספרדית בחיפה, שלסיפורו נחשף תוך כדי ההכנות לאירוע. "כשלומדים להכיר את ועד העדה הספרדית בחיפה מגלים שזה לא רק הוותק, אלא גם היקף העשייה למען הקהילה, המחויבות להושיט יד לכל מי שזקוק לעזרה, ההתחדשות המתמדת", אמר קושמרו שהנחה את הערב במקצועיות, בחן ובלבביות.

הזדמנות להתוודע לסיפורו של ועד העדה לאורך 150 השנים

גם רבים מהמשתתפים בחגיגה התוודעו לראשונה להיקף הפעילות של ועד העדה מאז הקמתו בימי השלטון העות'מאני – דרך חוברת מהודרת שהודפסה במיוחד לחגיגה, וגם באמצעות הספר "והיכו שורשים" שכתב נועם רגב על תולדות הוועד לאורך ההיסטוריה.

בהמשך הערב עלו לבמה 4 מהדמויות הבולטות בוועד העדה הנוכחי: היו"ר עו"ד יוסף גילאור, יוסי אזרי, "זקן השבט" עו"ד סולי ואנו ומכלוף עקיבא. הארבעה – שפעילים בוועד כבר למעלה מ-15 שנה, בהתנדבות מלאה – הוכתרו כ"יקירי ועד העדה". ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם, העניקה להם את האות לקול תשואות הקהל.

"כולי תקווה שקברניטי המדינה יאמצו את הערך המרכזי שמנחה את הוועד"

מי שיזם את חגיגות ה-150 על-מנת להגביר את החשיפה של הוועד ולגייס משאבים שיאפשרו את הרחבת הפעילות, הוא עו"ד יוסף גילאור. בברכה מצולמת שהוקרנה באודיטוריום הודה גילאור לוועדת ההיגוי על התכנון המופתי של האירוע ועל היישום המדויק. בנוסף הוא סיפר כי לפני כחודשיים הוקמה אגודת ידידים שתפעל לצד הוועד. בראש אגודת הידידים עומד שר האוצר לשעבר, משה כחלון, שכבר נרתם למלאכה במלוא המרץ. גילאור התייחס גם למצב במדינה: "כולי תקווה שקברניטי המדינה מכל קצוות הקשת יאמצו את הערך המרכזי שמנחה אותנו – אכפתיות אמיתית כלפי כל אדם באשר הוא. אם יעשו זאת, מדינתנו האהובה תשגשג".

המופע שהעמיד את כל הקהל על הרגליים

באירוע צוין עוד יום הולדת עגול ומרגש: יום הולדת 40 לבית הספרדי. נטעלי בן, מנכ"לית הבית, שנאמה אף היא בפני באי הערב, סיפרה על המיתוג החדש של המוסד הוותיק. "המיתוג נעשה לא רק לצרכי פרסום", הדגישה, "אלא גם כדי לחדד לעצמנו את הערכים ואת המהות. כדי שנדע כולנו – נדע בכל רגע ורגע – למה אנחנו כאן". נטעלי פירטה מדוע נבחר המיתוג "מרכז חיים חדש", והבטיחה שהבית הספרדי ימשיך להתחדש, ליצוק תוכן אמיתי לחיי בני אדם ולהוות מרכז שוקק חיים ופעילות.

עובדי הבית הספרדי ובני משפחותיהם הוזמנו לאירוע, וכמו כל המשתתפים התרגשו מאוד לאורך כל הערב. רגע השיא היה כשהזמר האהוב רותם כהן עלה על הבמה – מאותו רגע הקהל כולו היה על הרגליים, ולא הפסיק לרקוד בהתלהבות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.