לרגל חג הקורבן: הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ביקר את ראש העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף

ביקור-הרמטכ"ל
קרדיט צלם: אמיר טריף

במהלך נאומו, בירך השייח' את הרמטכ"ל והתייחס למספר סוגיות חשובות אשר עומדות על סדר היום של החיילים הדרוזים.


לכבוד חג הקורבן, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ביקר בסוף השבוע בבית מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף. במהלך הביקור, השייח' נשא דברים, בהם בירך את הרמטכ"ל וציין את תרומתה החשובה של העדה הדרוזית למדינה ולצה"ל בפרט. באירוע נכחו גם ראשי הרשויות הדרוזיות, חברי כנסת וקצינים דרוזים בכירים בסדיר ובמילואים, מפקד פיקוד צפון, ראש אכ"א ומתאם פעילות הממשלה בשטחים.

 

בנאומו, השייח' העלה גם על סדר יומו של הרמטכ"ל מספר סוגיות רבות משמעות עבור בני העדה הדרוזית. בין היתר: השיעור היורד של החיילים הדרוזים היוצאים לקצונה, גילויי גזענות בשירות הצבאי, לימודים אקדמאים עבור חיילי העדה, מצב התכנון והבנייה בקרב היישובים הדרוזים ומצב הדרוזים בסוריה לנוכח מלחמת האזרחים.


"אנו רואים בביקורך היום כביקור של בני משפחה. מבחינת העדה הדרוזית, צה"ל הוא כור ההיתוך של הברית שנרקמה בין העם היהודי לבין העדה הדרוזית. בנינו גדלו והתחנכו על הזכות לשרת את המדינה, להגן עליה ואף לחרף את נפשם למענה, ונמשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות".


בנושא היציאה לקצונה: "עם פירוק גדוד חרב לפני מספר שנים, חלה ירידה במספר היוצאים לקורסי קצונה. חשוב כי צה"ל ייתן את הדעת לעניין זה, לאור השפעתו לטווח הארוך. נכון לקיים תחקיר ולהציג את ממצאיו בפני דרג הפיקוד הבכיר של צה"ל בכל הקשור לתוצרים בעקבות פירוק הגדוד – גיוס החיילים, קידום הקצינים ואנשי הקבע אשר שירתו בגדוד ועוד".


בנושא גילויי גזענות: "לדאבוני הרב התרחשו בשנים האחרונות מקרים של גילויי גזענות כלפי חיילים דרוזים. ידוע לנו כי צה"ל טיפל בעניין, אך אנו מבקשים להעמיק את הידע של כלל חיילי לצה"ל לגבי העדה ותרומתה למדינה. אשמח אם נוכל לקיים יחד תכנית מובנית לכלל יחידות וחילות צה"ל כך שנוכל להימנע מאותם מקרים".


בנושא הלימודים האקדמאים: "יש לעדה בעיה עם אחוז החיילים המשוחררים בתום שלוש שנות שירות הניגשים ללימודים אקדמאיים. לנושא יש השפעה רבה על תחומים רבים בחיי החברה הדרוזית. צה"ל יוכל לעזור ולסייע בעניין זה רבות, ואבקש כי תנחה את הגורמים המקצועיים לבחון כיצד ניתן לסייע בעניין".

 

בעיית הבנייה בקרב העדה: "עיקר נפגעי הסוגיה הינם מיטב בנינו – החיילים והקצינים. צה"ל הינו החלוץ בראש המחנה אשר מקדם פרויקטים דרך מנהלת המגורים בדליית אל כרמל ובבית ג'ן. בטוחני כי תוכל לקדם ולהאיץ בכל הנוגעים בדבר לסיים פרויקטים חשובים אלו.


בנושא מלחמת האזרחים בסוריה: "אומנם נראה כי מלחמת האזרחים העקובה מדם נשכחה, אך צריך לזכור כי הר הדרוזים בסוריה היה נתון לסכנה. לדרוזים בישראל חשוב מאוד גורלם של הדרוזים בסוריה ומעמדם. אנו סמוכים ובטוחים כי מדינת ישראל תוכל לסייע בעניין".

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.