לראשונה: עיריית חיפה מצדיעה לנכי צה"ל תושבי העיר

בתמונה, מימין לשמאל: צביקה רק, אלי בן-עטר, עמי מורג, איתי אלימלך ועינת קליש רותם | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
בתמונה, מימין לשמאל: צביקה רק, אלי בן-עטר, עמי מורג, איתי אלימלך ועינת קליש רותם | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ערב ההצדעה הראשון של עיריית חיפה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה המתגוררים בחיפה, התקיים אמש (יום ג' 13.6) במעמד ראש העיר עינת קליש רותם, במרכז הקונגרסים בחיפה, בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים

כ-900 נכי צה"ל ובני משפחותיהם הגיעו אמש למרכז הקונגרסים, לערב הוקרה ראשון מסוגו, במעמד ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, עו"ד עידן קליימן – יו"ר ארגון נכי צה"ל, רפי כהן צמח – מ"מ יו"ר ארגון נכי צה"ל ואיתי אלימלך – יו”ר מחוז חיפה והצפון בארגון נכי צה”ל.

כ-2,500 נכי צה"ל מתגוררים כיום בחיפה, מספר הגדול פי 1.5 מהממוצע הארצי (ביחס לכמות האוכלוסייה), סימן לתרומה האדירה של תושבי העיר בשמירה על ביטחונה, עוצמתה וחוסנה של מדינת ישראל.

במהלך האירוע, הובאו סיפורם המרגש של ארבעה גיבורים בני העיר, שלחמו ונפצעו במלחמת יום הכיפורים:
פרופ' מיכאל בּוּרְט – אחד משני האנשים היחידים, ששמותיהם פורסמו, שזכו פעמיים בעיטור המופת. מיכאל היה דיקן הפקולטה לארכיטקטורה וקיבל פרס מפעל חיים מאיגוד האדריכלים הישראלי.
סא"ל עמי מורג – לאחר פציעתו היה קצין שריון ראשי, וכיום הוא הרוח החיה בעמותת "יחד" – המסייעת לחיילים בודדים בארווחות חמות, מציאת עבודה, קבלה ללימודים ועוד.
אלי בן-עטר – לאחר פציעתו האנושה, הכיר אלי במהלך השיקום את אשתו ואם ארבעת ילדיו. כיום הוא איש עסקים מוכר בחיפה, שחקן כדורסל כסאות-הגלגלים המבוגר ביותר בישראל וחבר הועד הארצי בארגון נכי צה"ל
צביקה רק – היה מ"פ במלחמת יום הכיפורים ולאחר הלימודים מילא שורה של תפקידים ציבוריים בכירים. בין היתר, היה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה וכיהן כמנכ"ל עיריית נתניה.

במחווה מרגשת לנכי צה"ל, עלה לבמה גם מנכ"ל קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, איציק עובדיה, וציין את חשיבות שיתוף הפעולה בין קבוצת הכדורגל לנכי צה"ל – שזכאים לכרטיסים ביציעי הכבוד במשחקיה הביתיים של הקבוצה.
בחלק האמנותי הופיע הסטנדאפיסט ישראל קטורזה, שהצחיק וריגש את הקהל הרב.

עו"ד עידן קליימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "זוהי זכות אדירה עבורנו לעמוד בפני מאות נכי צה"ל בני העיר חיפה. לי אישית יש קשר דם חזק לעיר, ואני מודה לעיריית חיפה על שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק עם ארגון נכי צה"ל, בתקווה שהערב הזה ייהפך למסורת שנתית חשובה, שבה העיר חיפה מכירה ומוקירה את תושביה שלחמו ונפצעו בקרבות ומערכות ישראל"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.