האח הגדול בנוף

בנוף הגליל הוצבו בחודש האחרון מאות מצלמות אבטחה בתוך הרחובות ושכונות המגורים.

לא רק בצמתים ובכניסות לעיר, בנוף הגליל הוצבו בחודש האחרון מאות מצלמות אבטחה בתוך הרחובות ושכונות המגורים.

ברוב ערי ישראל מוצבות מצלמות אבטחה בכניסות לעיר, במרכזים המסחריים ובצמתים המרכזיים במרחב הציבורי. בשל העלויות הגבוהות של המצלמות וההוצאות הכרוכות בהפעלתן, מעטות הרשויות שמציבות מצלמות בשכונות המגורים וגם אלה שכן, מתמקדות בשכונות מסויימות על פי הצרכים ולא בכל המרחב העירוני.

עיריית נוף הגליל חריגה בנוף. בהיותה ככל הנראה הראשונה שפורצת את תקרת העדשה ומציבה מצלמות בכל שכונות המגורים בעיר. הצבת המצלמות בשכונות בוצעה בחודש האחרון במסגרת תכנית " % 100 ביטחון בנוף" שיזם ראש העיר, רונן פלוט. לא פחות מ 300 מצלמות הוצבו בכל
שכונות המגורים בעיר וכל אחת מהן משדרת 24/7 למסכים הנצפים במוקד הרואה החדש שהוקם על ידי העירייה בשיתוף המשרד לביטחון פנים. "ברחובות העיר הצבנו מצלמות LPR בעלות יכולת טכנולוגית גבוהה עד לזיהוי מספר הרישוי של הרכב, אלה מצלמות שבדרך כלל מוצבות בכניסות לחניונים חכמים" הסביר מנכ"ל העירייה, עדי מלכה וציין כי 300 המצלמות החדשות ברחובות מצטרפות ל 230 המצלמות הפועלות במרכזי העיר כך שבסך הכל אין פינה בנוף שאיננה מצולמת 24/7 "

רישות הרחובות נועד להגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים ולהרתיע פורעי חוק למיניהם למרות שעל פי נתוני המשטרה היקף הפשיעה בנוף הגליל הוא הנמוך בצפון לשנת 2022. מפקד מחוז הצפון, ניצב שוקי חתואכה הצהיר בטקס חילופי מפקדי התחנה בעיר שהתקיים לפני כשבועיים כי "נוף הגליל היא העיר הכי בטוחה במדינת ישראל וגם בכל העולם המערבי"

ראש העיר, רונן פלוט אומר כי מצלמות האבטחה בשכונות המגורים – לאור המציאות האלימה במדינת ישראל בפתחה של שנת 2023, הפכו למוצר בסיסי בסל השירותים העירוניים לתושב :"חובתינו לעשות כל מה שצריך על מנת להגביר את תחושת הביטחון של התושבים בכל רגע נתון, בכל פינה בנוף. המציאות במדינת ישראל מראה כי אירועי אלימות ופשיעה מתרחשים גם בקרבת שכונות מגורים ולא רק במקומות מרכזיים כך שבהחלט יש צורך בהגברת האבטחה בשכונות" ראש העיר ציין כי המצלמות הן חלק קטן ממערך אבטחה עירוני מוגבר הפועל כמו יחידת עילית בצה"ל ומוכיח את עצמו בנתוני הביטחון בעיר :" השיטור העירוני בנוף הגליל כולל פקחים יוצאי יחידות קרביות בצה"ל שעוברים הכשרה ואימונים במסגרת פעילות מבצעית כמו ביחידה מובחרת. השיטור קיבל השנה את הציון הגבוה ביותר 100 בדירוג המשרד לביטחון פנים"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.