תואר משותף בהנדסה לבראודה ואוניברסיטת בייג'ינג הסינית

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ואוניברסיטת BUU (Beijing Union University) פועלות ליישום "תואר משותף" (Joint Degree) בהנדסה לשני המוסדות, שיפעל באישור המל"ג. כמו כן, חידשו ואף הרחיבו המוסדות את הסכם חילופי הסטודנטים והמרצים.
משלחת בכירי אוניברסיטת בייג'ינג ובכירי מכללת בראודה במעמד החתימה על הסכם שיתוף פעולה ויישום תואר משותף בהנדסה
צילום: גיל מאור

משלחת רמת דרג מאוניברסיטת בייג'ין (BUU) בסין, בראשותו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' האן שיאנג'ואו (Prof. Han Xianzhou), ביקרה בשבוע שעבר במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. המשלחת הגיעה במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין המוסדות, לקראת יישומו של תואר אקדמי משותף בהנדסה. בין BUU ומכללת בראודה קיים שיתוף פעולה הנמשך זה שבע שנים, המתבטא בחילופי סטודנטים ואנשי סגל. בתחילתו של המפגש הציג ד"ר שמואל גזית, ראש המשרד ליחסים בינלאומיים במכללה, את הפעילות המשותפת לאורך השנים, ובהמשך חתמו הצדדים על המשך שיתוף הפעולה הן בחילופי סטודנטים והן בחילופי מרצים והרחבתו.

חלק הארי של המפגש כלל דיון נרחב ומעמיק ביישומו של תואר אקדמי משותף, שיילמד בשני המוסדות האקדמיים ויכלול תכנית לימודים וצוות הוראה משולב. הדיון נערך ברוח טובה, תוך רצון להגיע להבנות והסכמות לשיתוף פעולה בין המוסדות, על פי העקרונות שהתווה המל"ג לקיום תואר משותף סיני-ישראלי. לדברי ד"ר שמואל גזית, מכללת בראודה עומדת בדרישות הסף שהמל"ג מחייב, כדי לדון עם אוניברסיטת בייג'ינג על פרטי ההסכם. לפי תנאי המל"ג: "חייבת להיות שותפות מלאה בין המוסדות המשתתפים. תואר משותף משמעותו תואר ראשון משני המוסדות להשכלה גבוהה, אשר שניהם יתרמו תרומה משמעותית לתואר מבחינת תכנית הלימודים וצוות ההוראה. כמו כן המיקום הגאוגרפי של לימוד הקורסים יהיה בשני המוסדות שני המוסדות יקיימו מנגנונים אקדמיים משותפים לבנייה, הפעלה ופיקוח על הלימודים המשותפים".

פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, הציג בפני המשלחת הסינית את המכללה וקשריה הטובים עם התעשייה, והדגיש כי יעד מרכזי של המכללה הוא הגברת הפריון בתעשייה בישראל. "בחודש שעבר זכינו במכרז משרד הכלכלה והתעשייה להפעלת מכון לייצור מתקדם, שיהווה מוסד ארצי להגברת פריון היצור בישראל. בנוסף לכך אנו מקדמים את נושא המדעים היישומיים על מנת לעודד גלובליזציה, כולל חילופי סטודנטים ומרצים. כעת אנו מציעים כשבעים קורסים בשפה האנגלית על מנת להתאים לקליטת סטודנטים בין-לאומיים במכללה, כך שזהו בסיס טוב לשיתוף הפעולה ביננו ואנו מקווים לדיונים ושיתופי פעולה פוריים עמכם" אמר פרופ' מהרשק.

פרופ' האן, נשיא אוניברסיטת BUU ציין: החל משנת 2012 ועד היום שלחה אוניברסיטת בייג'ינג 29 סטודנטים ללימודים בבראודה וכולם מעריכים מאד את עזרתכם ותרומתכם. כעת נרצה להעמיק את הקשר ביננו על ידי התוכנית לתואר משותף. בנובמבר נשיא המכללה פרופ' מהרשק מוזמן לביקור אצלנו. אוניברסיטת BUU כוללת תחומי לימוד שונים ואנו פועלים למען פתוח המדינה בכמה תחומי הנדסה כגון ביוכימיה ורובוטיקה. אנו מקווים לחזק את הקשרים בתחומים אלו עם בראודה. בהמשך לדיונים נרצה להתקדם בשיתופי הפעולה ביננו ומקווים לפגוש את הפרופסורים שלכם אצלנו".

במפגש השתתפו בכירי המכללה: הנשיא, פרופ' אריה מהרשק; ד"ר שמואל גזית, ראש המשרד ליחסים בינלאומיים במכללה; פרופ' שרית סיון, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים וראשי המחלקות להנדסת תעשייה וניהול, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, והנדסת תוכנה. המשלחת הסינית כללה כאמור את נשיא האוניברסיטה, פרופ' האן שיאנג'ואו (Prof. Han Xianzhou); דיקן הפקולטה להנדסת ביו-מכניקה פרופ' ז'אנג אנשיאנג (Prof. Zhang Enxiang) ופרופ' צ'נג ינלינג, בכירה במחלקה; פרופ' ז'אנג ג'יאנשנג (Prof. Zhang Jiancheng), דיקן בכיר בפקולטה לרובוטיק והגב' וונג שיאוטינג(Ms. Wang Xiaoting), אחראית שיתופי הפעולה הבינלאומיים של האוניברסיטה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.