האם הרב הספרדי הראשי רשאי לעסוק בפוליטיקה? תנועת אומ"ץ קוראת לנציב קבילות השופטים לבחון את הסוגיה

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

הרב יצחק יוסף, שמשמש גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול, קרא למפלגות החרדיות להחליש את בית המשפט העליון בנוסף התערב במו"מ הקואליציוני ודרש את הגדלת קצבאות האברכים יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "על הרב יוסף להימנע מלעסוק בפוליטיקה"

התבטאויות פוליטיות חריגות של הרב יצחק יוסף הובילו את תנועת אומ"ץ לפנות אל נציב קבילות השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, על-מנת שיבחן האם הרב יוסף פעל בניגוד לכללי האתיקה ולמנהל התקין. הפנייה אל נציב קבילות השופטים נובעת מכך שבמקביל לתפקידו כראשון לציון, כלומר הרב הספרדי הראשי לישראל, הרב יוסף הוא גם נשיא בית הדין הרבני הגדול. בהתאם הוא כפוף לכללי האתיקה של שופטים, ובפרט עליו להימנע ממעורבות פוליטית.

התבטאות אחת שהניעה לפעולה את ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, עסקה בבית המשפט העליון: "צריכים בית משפט עליון חלש". הרב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, קרא גם "לעשות חוק התגברות, חוק שאין דבר כזה בג"ץ קובע".

בנוסף, הפנה פליצ'ה פלד את תשומת לבו של השופט בדימוס שוהם למעורבות של הרב יוסף במשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, ובפרט לקריאתו להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבאות האברכים. בתנועת אומ"ץ מצפים כי שוהם לא יהסס להביע עמדה נחרצת ולפעול בהתאם לסמכותו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.