בעקבות גניבת הענק מבסיס צה"ל: "חשש שהנשק הגנוב ישמש לפיגועים"

צילום משטרה
צילום משטרה

דאגה גדולה במשטרה מהנשק שנלקח מהבסיס בדרום. קצין בכיר לכתב לענייני משטרה של "ישראל היום" איציק סבן: "חזרנו אחורה, אמצעי הלחימה עלולים להימסר לארגוני טרור"

"גניבה כזאת מחזירה אותנו אחורה במאבק בתופעת הנשק הבלתי חוקי", כך מזהיר קצין משטרה בכיר בשיחה עם "ישראל היום", בהתייחסו לגניבת הענק של אמצעי לחימה בשבוע שעבר מבסיס צה"ל בדרום. לדברי הקצין הבכיר, החשש שמתבסס על מקרים קודמים הוא שהפעם אמצעי הלחימה הללו יימסרו לארגוני טרור לצורך פיגועים.

מהודעת צה"ל בסוף השבוע עולה שהפריצה התרחשה ביום רביעי, ומהבונקר בבסיס "שדה תימן" נגנבו ארגזי תחמושת שבהם עשרות אלפי כדורי רובים. על פי פרסומים שונים, בפריצה נגנבו כ־20 אלף כדורי רובה של 5.56 מ"מ, 690 כדורי 7.62 מאג ו־8,740 כדורי 5.56 נגב.

מצה"ל נמסר שנסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו, מינה את מפקד חטיבת הראל, אל"מ אלעד צורי, לערוך בחינה מערכתית ולהפיק לקחים בנוגע לתנאים שאפשרו את המקרה.

כמו כן, הוחלט על תגבור הבסיס בצוות לוחמים נוסף, ועל שיפור אמצעי ההגנה מסביבו. גניבת האמל"ח הפתיעה גם בכירים במשטרה, שכן בתקופה האחרונה בעקבות שיתוף פעולה בין המשטרה לצה"ל נדמה היה כי הפרצות לבסיסי צה"ל בכל הנוגע לגניבות אמל"ח נחסמו.

ל"ישראל היום" נודע שמאז תחילת 2022 תפסה המשטרה יותר מ־75 אלף פריטי אמל"ח בלתי חוקי. חלק לא מבוטל מפריטי האמל"ח האלה – רובים, חלקי נשק וכדורים – נגנבו מבסיסי צה"ל, כפי שקרה בסוף השבוע האחרון.

קצין משטרה בכיר אמר: "כל כדור בודד כזה של אקדח או רובה נמכר בשוק השחור של העבריינים בסכומים של שקל עד 10 שקלים. החשש הכבד הפעם הוא שהאמל"ח שנגנב ישמש לפח"ע לנוכח המצב הביטחוני בימים אלה, שבו פעם אחר פעם ניתן לראות כי כלי נשק ואמל"ח גנובים משמשים את המחבלים וחוליות הטרור".

בכיר במשטרה: "הגניבה מהבסיס בדרום מחזירה אותנו אחורה במאבק בתופעת האמל"ח הבלתי חוקי, אך הפעם החשש הוא כפול לנוכח המצב הביטחוני וההתרעות הרבות. יש חשש גדול יותר שהאמל"ח הזה יגיע לידי גורמי טרור. כל אירועי הירי שאתם רואים ברשתות החברתיות בחתונות בדרום או סתם ירי ראווה פרוע באוויר, שהוא ירי הפחדה או ירי ראוותני של עבריינים מהרחוב הערבי, הוא ירי שבו משתמשים העבריינים בכדורים ובמחסניות של צה"ל".

הקצין הוסיף: "אנחנו מזהים אצל העבריינים גם ציוד גנוב של צה"ל כמו אפודים, משקפות, ידיות לנשק ורימונים מסוגים שונים. הפעם הכמות שנגנבה תפרנס לצערנו הרב לא מעט עבריינים, וחלילה גם מחבלים".

מצ"ב הכתבה המלאה בישראל היום:
https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/13202074

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.