מנועה קירל ועד בן גוריון: המוזיאון של תלמידי זכרון יוסף

באדיבות ביה״ס אחוזה זכרון יוסף

הרצל, בן גוריון, נועה קירל ומנהיגים נוספים, הם רק חלק מהדמויות אותן גילמו תלמידי בית הספר היסודי ״אחוזה- זיכרון יוסף״, במסגרת תכנית חקר שנתית לרגל חגיגות 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל

התכנית, שמטרתה להרחיב את מיומנויות הבחירה של התלמידים, איפשרה לתלמידים לבחור מנהיגה או מנהיג פורץ דרך בעיניהם, ללמוד על פועלו ולהציג את דמותו במוזיאון שהוקם בבית הספר.
בין הדמויות שנבחרו על ידי התלמידים: מדינאים, חוקרים, אנשי תרבות, ספורטאים ואנשי מדע כמו דוד בן גוריון, גולדה מאיר, עדה יונת, מרים פרץ, חנן בן ארי, אריק אינשטיין, ירדן ג'רבי, נועה קירל ועוד.

גלי כהן תלמידת כיתה ו': "לא חשבתי שגולדה מאיר הייתה כל כך משמעותית ועשתה כל כך הרבה דברים עבור המדינה שלנו. הפרויקט גרם לי להכיר אותה יותר לעומק. התרגשתי והרגשתי כבוד רב לגלם את התפקיד שלה".

המוזיאון כלל שמונה מתחמים, שכל אחד מהם ייצג עשור בחייה של מדינת ישראל. בכל עשור הציגו התלמידים ציר זמן שתיאר את האירועים העיקריים שהתרחשו בו, אלבומי תמונות, קטעי עיתונות, חפצים מהתקופה, קטעי מידע ואת תמונת ה"סטורי" של העשור.

בכל מתחם התכנסו מעגלי שיח משותפים לתלמידים, הורים ומורים. המעגלים עסקו בשאלת הזהות היהודית הישראלית ובערכי מגילת העצמאות.

מתחם נוסף שהוקם עבור התלמידים והמשפחות הוא מתחם "קום והתהלך בארץ" בו הוצגו המלצות של התלמידים לטיולים בארץ. ההמלצות כללו מסלולי טיול, תמונות מטיולים משפחתיים, מיצגים וציורים שהכינו תלמידי כיתות א'-ב'.

ענת דניאל, מנהלת בית הספר היסודי "אחוזה- זיכרון יוסף": "רצינו לחבר את הילדים לערכי המדינה, להיסטוריה שלה ולתרבותה דרך מאפיינים עכשוויים המשקפים את מיומנויות הלומד העצמאי במאה ה-21. התכנית הצליחה לאפשר למידה באמצעות הערוץ החזותי, השמיעתי והדיגיטלי. תלמידים שהם יותר אודיטוריים יכלו לסרוק ברקוד בו הושמעה הקלטה המסכמת את עיקרי האירועים של אותו עשור, תלמידים חזותיים יותר יכלו ללמוד על העשור דרך אנימציה, תמונות, קטעי מידע, עיתונות ועוד.. "הסטורי של ישראל" הוא תוצר של שיתוף פעולה מופלא בין התלמידים, הקהילה והצוות החינוכי".

ממינהל החינוך נמסר: "המיזם המיוחד מחזק את שייכותם של התלמידים למדינת ישראל וערכיה, באופן יצירתי וחוויתי, המאפשר לתלמידים לחקור, להביע עמדה, להתלהב ולשתף את הקהילה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.