ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיבל את ערעור המדינה וביטל את זיכויו של נהג שפגע בהולכת רגל בנווה שאנן וגרם למותה

פוזיציה!
פוזיציה!

בית המשפט המחוזי קיבל היום את ערעורה של הפרקליטות על הכרעת דינו של בית המשפט השלום בחיפה וביטל את זיכויו של הנאשם, בגין גרימת מוות ברשלנות, בתאונה שהתרחשה בנווה שאנן בספטמבר 2015 .

 

כתב האישום הוגש נגד הנהג בחודש אוגוסט 2016 אשר יוחס לו בגין גרימת מוות ברשלנות. כאמור,  ביום ה-21.9.15 בסמוך לשעה 16:30 נהג הנאשם בעת שיצא מחניון בית החולים  לכיוון שכו' נווה שאנן שבחיפה, התקרב למדרכה,  ופגע עם חזית רכבו בהולכת הרגל המנוחה    מריאן בראון (86) ז"ל.

על פי עובדות כתב האישום עולה כתוצאה מפגיעה זו נגרמה למנוחה פציעת ראש קשה, היא פונתה לבית החולים רמב"ם ונפטרה כעבור מס שעות.

בסיום  ניהול התיק בבית המשפט השלום לתעבורה בחיפה , פני כב' השופט גיל קרזבום , זוכה הנאשם מחמת הספק  מהעברה שיוחסה לו בכתב האישום, על כן הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט המחוזי בפני הרכב .

 

בדעת רוב בפסק הדין של בית המשפט המחוזי קבע כבוד השופט כ.סאב  "לאחר שבחנתי בקפידה את חומר הראיות, את הכרעת דינו של בימ"ש קמא ואת טיעוני הצדדים, סברוני כי שגה בימ"ש קמא בניתוח ובהערכת הראיות שהובאו בפניו וכי חלק מהותי מהמסקנות שהסיק שגוי, באופן המצדיק התערבות הערכת ערעור……..אדגיש כי הרשעת המשיב אינה מבוססת אך ורק על הודייתו של המשיב אלא גם ניתן לבסס אותה על ראיות נוספות אשר בהצטרפן זו לזו יוצרות מארג ראייתי שלם המבסס הרשעה. לטעמי, בימ"ש קמא התעלם מהתמונה הכוללת של הראיות ואופן השתלבותן יחד".

 

בסופו של דבר, הוחלט ברוב דעות של השופט כ. סעב והשופט י.גריל, לקבל את ערעור המדינה,  ולבטל את זיכוי הנאשם. לאור האמור, הוחלט להחזיר את התיק לבית המשפט השלום בכדי להשלים את הכרעת הדין בשתי הסוגיות שטרם הוכרעו: שאלת רשלנותו של הנאשם, ושאלת הקשר הסיבתי בין תאונה לבית מות המנוחה.

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.