בכרמל מוכנים לקורונה

נפתחה מחלקה חדשה וייעודית לטיפול בחולי קורונה בבית החולים כרמל.

המחלקה מנותקת ורחוקה מבניין ביה"ח המרכזי והיא מצויידת בציוד רפואי ואבחון מתקדם ובתנאי הבידוד המתאימים על פי דרישות משרד הבריאות.

מנהל כרמל ד"ר אבי  גולדברג : " בית החולים ערוך ומוכן לכל תרחיש ונעשה הכל כדי להעניק את את הטיפול הבטוח והטוב ביותר לכל מטופלנו"

כמו במבצע צבאי מורכב, בפרק זמן קצר במיוחד ובשיתוף כל גורמי בית החולים הוקמה תוך ימים ספורים בכרמל מחלקה מיוחדת ויעודית לקליטה וטיפול בחולי קורונה.

המחלקה ממוקמת בבנין נפרד הרחק מבניין בית החולים המרכזי במקום בו שוכנה בעבר המחלקה הגריאטרית. למחלקה כניסות נפרדות והיא הוכנה על פי כל הקריטריונים הקפדניים של משרד הבריאות לעמידה וטיפול בחולי קורונה.

ד"ר שני ברוש סגנית מנהל ביה"ח ומנהלת מתחם קורונה החדש מעדכנת כי המחלקה החדשה סטרילית ומבודדת מהעוברים והשבים, והיא רחוקה ומנותקת לחלוטין ממטופלי בית החולים הרגילים.

מחלקת הקורונה החדשה של כרמל שקיבלה את השם " מחלקה ראשונה " תוכל לקלוט עד 28 חולים בכל הגילאים ורמות התחלואה כולל חולים קשים כשהיא מצויידת בכל הציוד הרפואי הדרוש. לרשות המחלקה עומדים אמצעי הנשמה וטיפול נמרץ, שירותי צילום ודימות, בדיקות אולטרא סאונד, אפשרות לביצוע חלק מבדיקות הדם במקום. ובמקרה הצורך גם אפשרות לביצוע טיפולי דיאליזה בתוך המתחם לחולים שיזדקקו.

בשיתוף גורמי ההנדסה הלוגיסטיקה והמחשוב של כרמל נבנה בפרק זמן קצר מערך שליטה טכנולוגי מתקדם לצפיה וטיפול מרחוק בחולי המחלקה וזאת כדי לשמור על בטיחותם של הצוותים המטפלים. המחלקה צויידה בציוד דיגיטלי משוכלל הכולל מצלמות מעגל סגור במערכות TYTO  של הכללית לצורך אבחון מרחוק, מדבקות מיוחדות המנטרות את מדדי החולים מרחוק ועוד טכנולוגיות מתקדמות נוספות וזאת כדי לצמצם את המגע בין החולים לצוות המטפל למינימום הנדרש. למחלקה מערכות מיזוג אויר ומשטר אויר נפרד כדי למנוע מעבר זיהומים דרך האויר.

מנהלת הסיעוד של כרמל אהובה טל מעדכת כי לטובת המחלקה נבחרו צוותים רפואיים יעודיים,  הכוללים רופאים מומחים ורופאי הרדמה וטיפול נמרץ כמו גם צוותים סיעודיים  שיטפלו בחולי הקורונה, וכי בטיחות המטפלים נשמרת ומוקפדת במיוחד לכל אורך הטיפול. את הצוותים הרפואיים מובילה ד"ר שני ברוש סגנית המנהל יחד צוות יחידת הזיהומים של כרמל בניהולו של ד"ר גבי ובר ועם מנהל הסיעוד שנבחר האח אחמד חמוד  . " הכשרנו מטפלים וצוותים מיוחדים המכירים היטב את נהלי הטיפול בחולי קורונה. הצוותים מתעדכנים כל הזמן בנוהלי הטיפול העדכניים של משרד הבריאות ומצויידים במיטב הציוד המיגוני כדי לשמור על בריאותם ולאפשר להם את הטיפול הבטוח ביותר בחולי הקורונה".

כדי להנעים את שהותם של חולי הקורונה במחלקה מעניקה הנהלת ביה"ח לכל מטופל אריזת תמרוקים אישית עם כלי רחצה ואביזרים לאמבטיה כדי לתת להם תחושה נעימה של בית, בנוסף הותאמה לחולים חצר נעימה בה יוכלו לשבת ונשום אויר צח כמו כן  הובאו למתחם ספרי קריאה טלויזיות ואביזרי ספורט וכושר להגברת תחושת הבית ומניעת תחושת הבידוד.

כדי לשמור על עדכונים בית החולים פתח עמוד מידע ייעודי לצוות ביה"ח בפורטל בית החולים המתעדכן אונליין 24/7 . באמצעות הפורטל  יכול כל צוות בית החולים להתעדכן בכל רגע נתון בכל הידע הדרוש ובעדכוני משרד הבריאות בנושא קורונה

ד"ר שני מעדכנת ומדגישה , כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות אזרחים השוהים בבידוד בית לאחר חזרה מחו"ל ומופיעים אצלהם תסמינים של חום שיעול או קושי בנשימה מתבקשים לא הגיע לחדר המיון של ביה"ח. במקרים כאלו יש להתקשר למוקד 101 של מד"א ובמידת הצורך יגיע פרמדיק לביתו של המטופל ללקיחת בדיקות מעבדה והמשך טיפול על פי החלטת רופא.

מהנהלת בית החולים נמסר בנוסף כי :

עקב התפרצות נגיף הקורונה חל איסור על הגעת מבקרים לבית החולים.

מטופלים הזקוקים לליווי ובעיקר קשישים וילדים זכאים לליווי של אדם אחד בלבד.

בכל מקרה יש לצמצם את השהיה בבית החולים למינימום ההכרחי.

באגרת מיוחדת לעובדים כותב מנהל ביה"ח ד"ר גולדברג,

"כולנו עוקבים בדריכות אחר התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל.

בית החולים שלנו נערך לעליה משמעותית במספר החולים המאושפזים בישראל

ולשם כך פתחנו מחלקת אשפוז ייעודית לחולים בנגיף הקורונה.

המחלקה נפתחה בבניין הישן, במקומה של המחלקה הגריאטרית.

מתחם זה הוא המתאים ביותר לעמוד בדרישות משרד הבריאות להפעלת המחלקה.

הנהלת בית החולים וצוות שעת חירום מעודכנים כל העת באופן שוטף עיי משרד הבריאות והנהלת הכללית, ואנו גם עוקבים ומפיקים לקחים מההיערכות של בתי החולים אחרים, שכבר אשפזו חולי קורונה ".

קרדיט : כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.