הועדה המקומית לתכנון ובניה החליטה להתנגד לארבע תכניות הקשורות לפיתוח עורף נמל המפרץ

"יש לתת עדיפות לשדה התעופה בחיפה על פני פיתוח שטחים לוגיסטיים בנמל" כך אמרה ראש עיריית חיפה, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אימצה את עמדתה והחליטה להתנגד לארבע התוכניות הקשורות לפיתוח עורף נמל המפרץ. עמדת הוועדה המקומית תוגש לוועדות המחוזית והארצית והנושאים יידונו בקרוב
פוזיציה!
פוזיציה!

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אימצה את עמדת ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם, המתנגדת לארבע תכניות הקשורות לנמל חיפה ודורשת תכנון כוללני, שייקח בחשבון את פיתוח שדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי, אשר יאפשר יעדים משמעותיים באירופה.

התוכנית הראשונה לה מתנגדת הוועדה המקומית היא שינוי תכנית מתאר מקומית הנוגעת לשדה התעופה. הוועדה המקומית ממליצה בפני הוועדה המחוזית להשהות את הדיונים בכל ארבע התוכניות עד למיצוי הליך תכנון כולל.

בין הנושאים שהוועדה נדרשת לבחון, הם צורכי שדה התעופה בחיפה, בתפקודו האופטימלי כשדה תעופה אזורי משמעותי. במסגרת זו יבחנו הארכת המסלול הנדרשת וכן יאותרו שטחי קרקע חלופיים לשימושים לוגיסטיים, אשר להם נגישות מסילתית, בניגוד לשטחי הטכני (בח"א 21), להם אין נגישות מסילתית.

לאור העובדה שהטרמינל אינו עמיד בפני רעידות אדמה ונדרשות עבודות חיזוק מסיביות, או בניית טרמינל חדש, הוועדה דורשת כי תיבחן גם האפשרות להעברת הטרמינל בסמוך לתחנת הרכבת של חוצות המפרץ.

בנוגע לתוכנית נוספת העוסקת בשטחים התפעוליים בנמל המפרץ, הועדה המקומית מציעה להשהות את אישור התוכנית עד למיצוי תהליכי תיאום התכנון הכולל לשדה תעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי, כך שימוקסם הפוטנציאל שלו. הוועדה המליצה לבטל את היעוד לנמל הדלק ונדרש לחייב כי נמל הדלק הקיים יבוטל אם יוקם חדש.

עוד קבעה הוועדה כי יש לחייב את חנ"י בבניית שוברי גלים לחופי חוף הכרמל וקריית חיים ולקדם חיבור מסילתי לתוואי המזרחי ואת מינהור הרכבת בחיפה, במקביל לקידום תכנית הנמל.

הוועדה ציינה עוד יש לדרוש שהנמל יהיה ירוק, כולל אמצעים מתקדמים בטכנולוגיה עדכנית, לתפעול, צמצום, זיהום, סיכון ומטרדים. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הצביעה על כך, שדרוש תיאום עם תכניות נוספות שנמצאות בהכנה לשדה התעופה, ולא ייתכן שיקודמו תכניות לשטחים לוגיסטיים שסותרים את תכניות התכנון לשדה התעופה.

בשורה נוספת לתושבי קריית חיים מצויה בהחלטת הועדה המקומית שלא לקדם את העתקת בסיסי חיל הים לחופי קריית חיים ולבטל תכנית ישנה זו שקיבלה תוקף של בית משפט ואשר עלולה הייתה ליצור סיכון בפתחה של קריית חיים.  

כמו כן מבקשת הוועדה להגדיל את שטח פארק הקישון, גם זאת על חשבון שטחים שיועדו לצרכים לוגיסטיים והצביעה על כך שניתן לאתר שטחים חלופיים לחברת נמלי ישראל, במרחב המטרופולין, לאו דווקא בתחום העיר חיפה, כדי שתהיה להם גם נגישות רכבתית.

עד השלמת התיאום בין התוכניות, הוועדה המקומית מתנגדת לקבלת החלטות שעלולות לפגוע בתכנון הכולל. "יש לתת עדיפות לשדה התעופה בחיפה על פני פיתוח שטחים לוגיסטיים בנמל", אמרה קליש, "הדרך בה קודם התכנון בקטעי תכניות ולא בתכנון כוללני חייבת להיפסק, רק תכנון כוללני יאפשר את שינוי פני המפרץ והכנסת העיר חיפה לעידן חדש".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.