ביקש ליהנות מהשלג – ועקב רשלנות הצוות סובל מנזקים חמורים

עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ
עו"ד איאד מטאנס. צילום יח"צ

בילוי בחרמון הסתיים בנכות אורתופדית לצמיתות

איש צוות הנחה מבקרים לעבור במסלול מאולתר כתוצאה מכך מעד אחד המבקרים ושבר את הברך בעזרת עו"ד איאד מטאנס הוא תובע את החברה המפעילה את האתר הפופולרי

הר החרמון הוא המקום היחיד בארץ שבו ניתן ליהנות מגלישה בשלג. בהתאם זהו אתר פופולרי שמושך אליו מבקרים רבים. במקרה של ב', גבר בן כ-60 מנצרת, הבילוי הסתיים בפגיעה חמורה וזאת עקב התנהלות רשלנית של מפעילי האתר.

ביום ששינה את חייו שהה ב' בחלק העליון של החרמון. אחד מאנשי הצוות באתר הנחה את המבקרים, ובהם ב', להתפנות אל אזור אחר דרך מסלול שלא מיועד לכך. המסלול המאולתר היה מכוסה בקרח, וכתוצאה מכך החליק ב' ונפגע בברכו. בבית החולים בנצרת לשם הובהל אובחנו נפיחות, רגישות והגבלה בתנועה של ברך שמאל.

לאחר שהכאב לא חלף ואף החמיר, פנה ב' לאורתופד שהפנה אותו לבדיקת MRI. בבדיקה זו התגלה שבר בברך שמאל (בקונדיל הפמורלי הלטרלי), קרע ברצועה הצידית של המפרק החיוני (ה-MCL), קרע ברצועה הצולבת הקדמית (ACL), קרע של המניסקוס המדיאלי וקרע סחוסי.

כל הפגיעות הנ"ל באות לידי ביטוי מאז ועד היום בכאבים בזמן תנועה וגורמות למגבלות ניכרות בתפקוד היומיומי של ב'. הוא נזקק לטיפולים רפואיים אינטנסיביים, לרבות פיזיותרפיה שלא שיפרה את מצבו. בנוסף, בעקבות אותה תאונה באתר החרמון עבר ב' תקופה ארוכה שבה לא יכל לעבוד. ד"ר אמל ח'ורי, מומחה לכירורגיה אורתופדית שבדק את ב', קבע במסגרת חוות דעתו הרפואית ,כי הפגיעה הותירה נכות לצמיתות בשיעור של 15%.

עפ"י התביעה שהגיש עורך הדין איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין, חברת "הר החרמון שירותי ספורט ונופש" המפעילה את האתר, מעלה באמון שנתנו בה המבקרים בדרכים רבות: לא דאגה להציב עובדים מיומנים שישגיחו על ביצוע הגלישה כנדרש, אפשרה למבקרים לגלוש במסלול קרחי, לא סיפקה הדרכה מפורטת לצורך ביצוע גלישה על קרח בזמן חירום, לא הזהירה באופן נאות מפני הסכנות הכרוכות בגלישה באזור קרחי, לא סיפקה ציוד בטיחותי, לא גילתה את האכפתיות הנדרשת ביחס לשלומם של האורחים ובאופן כללי לא נקטה באמצעי הזהירות והבטיחות הנדרשים לשם מניעת תאונות.

סך הנזקים שכבר נגרמו ל-ב', כפי שפירט עו"ד מטאנס מוערכים במאות אלפי שקלים, נוסף לנזק הלא ממוני (כאב וסבל) ולייתר הנזקים העתידיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.