רחוב עם שוויוניות מגדרית:

קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

רחוב "החלוץ" בחיפה יהפוך בחלקו לרחוב "החלוצה"

ועדת השמות העירונית של עיריית חיפה אישרה השבוע הצעה לקריאת מקטע ברחוב "החלוץ" שבשכונת הדר לרחוב ה"חלוצה", כהוקרה על פועלן של נשים חלוצות רבות, אשר לקחו חלק בבניית העיר

חברי ועדת השמות העירונית של עיריית חיפה קיבלו בישיבת הוועדה שנערכה השבוע את הצעת הנהלת העירייה לחלק את רחוב "החלוץ" רחוב החלוצהשבשכונת הדר בעיר, כך שהמקטע שבין רחוב הנביאים 9 ועד רחוב ביאליק, ייקרא רחוב "החלוצה".

בהחלטה זו מבקשת הנהלת העירייה להוקיר את זכרן של דורות של חלוצות, אשר לקחו חלק בבניית העיר.

תנועת "הֶחָלוּץ" הייתה תנועה ציונית של צעירים יהודים, שהתארגנו למטרות עלייה לארץ ישראל. התנועה הוקמה בהתארגנויות ספונטניות בשנות ה-80 של המאה ה-19 והתקיימה עד השואה. חברי התנועה, שהשתייכו לתנועות נוער ציוניות מגוונות, היו לחלוצי העלייה וההתיישבות בארץ ישראל ושל ההגנה היהודית באירופה ובכלל זה בגטאות שבהם רוכזו היהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "עיריית חיפה היא דוגמה נפלאה לרשות המעצימה נשים – רבות ממשרות הניהול הבכירות בה, מאויישות על ידי נשים. בנוסף, חתמה העירייה על "חזון העיר לשוויון מגדרי", לצד נציגי ערים שונות בעולם, דוגמת וינה, הלסינקי, סנט פטרסבורג ואחרות. כאישה הראשונה, הנושאת בתואר "ראש עיריית חיפה", אני מתחייבת כי עיריית חיפה תמשיך לפעול ליישום התוכנית באופן מלא".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.