"אתם כאן אצלי אבל אני כאן כי אתם הייתם בשבילנו"כך התייחס אתמול מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בטקס מיוחד בו קיבל בלשכתו בתל אביב קבוצה של ניצולי שואה מהבית החם של עמותת יד עזר לחבר

צילום מירב בן שלום

רגעים מרגשים היו אתמול בלישכתו של מפכ"ל המשטרה כשמייסד עמותת יד עזר לחבר והמנכ"ל שלה שמעון סבג הגיעו ללשכתו של מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבאתי, כדי להודות לו על עשייתו מאז נכנס לתפקידו. סבג אמר למפכ"ל: "אנחנו נרגשים להיות כאון. הכבוד שלנו הוא בעצם העובדה שהסכמת לארח אותי ואת ניצולי השואה של הבית החם".

המפכ"ל גילה, במהלך הביקור שנועד להודות למפכ"ל על פועלו, כי מאז נכנס לתפקידו, ועוד בהיותו מפקד משמר הגבול ביקר ותמך בניצולי השואה של הבית החם. המפכ"ל סיפר כי הקשר שלו עם ניצולי השואה שזור לאורך כל הקריירה הצבאית המקצועית שלו וגם עכשיו הוא מרגיש חובה וצורך להיות לצידם של השורדים. "אני עומד כאן כדי להודות לכם על מי שאתם, על מה שהייתם למען העם היהודי. אתם כאן אצלי בלשכה, אבל אני כאן כי אתם הייתם בשבילנו אז וגם היום. אנחנו חבים לכם את הקמת המדינה, אנחנו מצדיעים לכם. עברתם ייסורים, סבל ואכזריות ואתם כאן עומדים ומוכיחים לכולם כי עם ישראל חי ולעולם לא נשבר ולא מוריד את הראש".

סבג סיפר כי דמעות עמדו בעיניו כשהמפכ"ל הושיב אחד אחד את ניצולי השואה ושוחח איתם. "ראיתי את האנושיות של האיש הזה. אדם שעומד בראש גוף כל כך חשוב, מקדיש זמן והרבה מרץ לטובת הניצולים, הוא מבחינתי אדם מיוחד. הוא הבטיח כי יבחן אפשרות לחבר כל ניצול שואה למוקד המשטרתי ובכך יאפשר לו מענה בשעת מצוק בכל שעה ביום".

סבג הודה למפכ"ל כמו גם לניצולי השואה. "אנחנו מעריכים את מה שאתה עושה, אנחנו יודעים כמה חשובה לך מדינת ישראל וכמה אתה קשוב אלינו", אמרה אחת הניצולות שהשתתפה במפגש.

בסיום המפגש הוענק למפכ"ל, ערב יום השואה הבין לאומי שיצוין ב-27 בחודש, מגן הצדק החברתי של עמותת יד עזר לחבר. מגן לו זכו כמה בודדים לאורך השנים על תרומתם למען ניצולי שואה ובכלל למען חיזוק מדינת ישראל. "אני מרגיש שבראש הפירמידה ששומרת על החוק במדינת ישראל עומד אדם דגול וישר שעושה רק למען המדינה והחברה בישראל", סיכם סבג.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.