עיריית נשר תנציח את זכרם של דוד עמר ומסעוד אלימלך ז"ל

ועדת השמות של עיריית נשר המליצה למועצת העיר לקרוא את חטיבות הביניים ואת השדרה הראשית של בנשר על שמו של ראש העיר המנוח דוד עמר.

ועדת שמות למקומות ציבוריים וסמלים של עיריית נשר, התכנסה השבוע, והמליצה, ע"פ הוראות החוק והדין, על הנצחת שמם של ראש העיר המנוח, דוד עמר ז"ל וחבר מועצת העיר מסעוד אלימלך ז"ל.

עמר, היה מבוניה ומייסדיה של נשר, שימש כ-40 שנה כחבר מועצת העיר ונבחר לכהן כראש המועצה בשנת 1989. בשנת 1995 הוביל את הפיכתה של נשר לעיר ועמד בראשה עד לשנת 2013. בחודש אוגוסט 2018, עמר הלך לעולמו, בן 76 היה במותו.

עמר הוביל את מערכת החינוך בנשר להישגים רבים והפך אותה לטובה מסוגה בארץ. הוא היה ראש העיר הראשון שהכניס את הלוחות החכמים לכל בתי הספר בעיר, הקים את שכונת רמות יצחק, את בתי הספר בעיר, האצטדיון, הקאנטרי וכמובן אזורי מסחר ומגורים. הוא היה מנהל ברמ"ח אבריו, איש עשייה, חרוץ ומשקיען, היה מתחיל את הבוקר מוקדם מאוד בסיור בעיר והעיר הייתה ה"בייבי" שלו".

לאור כל זאת, ולאחר קבלת בקשה רשמית מהמשפחה, ועדת השמות המליצה למועצת העיר לקרוא על שמו של דוד עמר ז"ל את חטיבות הביניים בעיר, ובנוסף לקרוא לשדרה הראשית של העיר (חלק מרחוב צה"ל) מצומת דרך הטכניון ועד צומת רח' בר יהודה על שמו: שדרות דוד עמר ז"ל. דבר שינוי שם הרחוב פורסם השבוע באתר העירייה, והציבור מוזמן להגיש השגותיו בנוגע לשינוי שם הרחוב עד 17/3/19.

אלימלך, חבר מועצת העיר נשר, היה איש תנועת החרות משחר ילדותו, וממקימי התנועה בעיר. בעברו היה יו"ר ועד העובדים של חברת מוטורקארס בטירת כרמל. פעל רבות בעשייה ציבורית בעיר, בהקמת בתי כנסת, פעילויות לציבור ואף הקים את קבוצת בית"ר תל חנן. בנוסף, היה איש משפחה למופת. אלימלך הלך לעולמו בשנת 2018 והחודש תמלא שנה ללכתו. אלימלך היה בן 86 במותו.

לאור כל זאת, ולאחר קבלת בקשה רשמית מהמשפחה, ועדת השמות המליצה למועצת העיר לקרוא על שמו של מסעוד אלימלך ז"ל את חדר מליאת מועצת העיר. ראש העיר נשר, רועי לוי: "זכינו. זכינו כעיר ששני האנשים המצוינים האלו פעלו למענה שנים רבות. דוד הוביל אותנו לעיר מפותחת מלאה באנשים טובים ומערכת חינוך מובילה ופורצת דרך. מסעוד פעל רבות למען תושבי העיר והיה דמות מרכזית. ראוי ביותר להנציח שני אישים אלו במקומות המרכזיים בעיר."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.