תנועת אומ״ץ מביעה התנגדות נמרצת לעקירת עצים לשימור בתל אביב בחסות התוכנית להקמת קווי הרכבת הקלה

תנועת אומ״ץ הוציאה לאחרונה, מכתב למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, באמצעות ד״ר שמעון זילברשלג, יו״ר ועדת השלטון המקומי באומ״ץ, בו אומ"ץ פונה בבקשה דחופה לפעול לעצירת כל כריתות העצים באזור רחוב ארלוזורוב בתל אביב עד לבירור הנושא ובדיקת חלופות אפשריות.

במשרדי תנועת אומ״ץ התקבל מידע מפתיע המציג תכניות של חברת נת״ע המבקשת לעקור את רוב העצים בחסות התוכנית להקמת קווי הרכבת הקלה באזור. תהליך אישור התוכניות אשר הוצגו בפני אנשי תנועת אומ״ץ מעלים תמיהות רבות ונראה לכאורה בלתי תקין ובלתי שלם.

תנועת אומ״ץ הייתה נוכחת בעת הקרנת מצגת של נת"ע לות"ל ב-2015 על מנת לקבל אישור סופי לתוכניות בניית תוואי הרכבת הקלה באזור. המצגת התבססה על "סקר עצים" שלפי בדיקתה והבנתה של אומ״ץ לכאורה לא בוצע לפי הנחיות עריכת סקרי עצים באותו זמן.

ד״ר זילברשלג מאומ״ץ מדגיש בפנייה למבקר: ״ב"סקר העצים" של נת"ע לא התחשבו בגיל העצים ובייחודם הנופי שהם מדדים הכרחיים לחישוב ערכיות העצים לפי ההנחיות. חברת נת"ע הציגה שרוב העצים הם לא בעלי ערכיות גבוהה אלא בעלי ערכיות נמוכה ובינונית ולכן הם לא לשימור. בעקבות מצגת זאת אישרה הוות"ל את התוכניות ולמעשה גזרה דין מוות על מאות רבות של עצים שיחסרו מאוד לנופה וצילה של תל אביב״.

בתנועת אומ״ץ סבורים כי נופה של תל אביב משתבח באלפי עצים ירוקים כאשר מאות רבות מהם קיימים עשרות שנים ואף יותר. העצים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מנופה של תל אביב ומהמרחב הציבורי. לעצים יש תרומה גדולה לא רק בהיבט הנופי וההיסטורי אלא גם משמשים להצללה ולוויסות החום העירוני.

תנועת אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה להידרש לנושא בדחיפות שכן עקירות העצים כבר החלו ויתכן לכאורה שהן מבוססות על מצגי שווא ועבודה תהליכית לא תקינה. אומ״ץ תשתף כל מידע שבידיה כולל הפנייה למומחים שמעודכנים היטב בפרטי התהליך רב השנים. יותר מכך, לדעתה של תנועת אומ״ץ קיים צורך לבצע בדיקה כוללת בכל תהליך הכנת תסקירי השפעה על הסביבה שבוצעו עבור תכניות הרכבת הקלה באזור בכדי לוודא שאין נושאים סביבתיים נוספים ש"טופלו" לכאורה באופן דומה.

יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה פנחס פלד ביקש את התייחסותו של המבקר בהקדם על מנת לשקול את המשך צעדי התנועה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.