עיריית חיפה ומוזיאון ה"מדעטק" פתחו מחזור שני של קייטנות מדעיות

עיריית חיפה ומוזיאון ה"מדעטק" פתחו מחזור שני של קייטנות מדעיות
עיריית חיפה ומוזיאון ה"מדעטק" פתחו מחזור שני של קייטנות מדעיות

השבוע ייפתח המחזור השני של קייטנות "חיפה טק- נוגעים בעתיד", בסבסוד משרד המדע והחדשנות. מטרת הקייטנות היא לעורר בילדים הצעירים היכרות עם הקסם האין סופי של עולם המדע

אתמול (ראשון, 21.08.23) נפתח מחזור שני של קייטנות ייחודיות, ביוזמת משרד המדע והחדשנות, עיריית חיפה ומדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל.

בשונה מקייטנות רגילות, קייטנות אלה כוללות התנסות מעשית בעולם המדע, כבר מכיתה ה'. במסגרת הפעילות, ישתתפו הילדים בסדנאות "מהגלגל ועד בכלל – המצאות המחר", בהן יחקרו וימציאו פתרונות חדשניים לתחבורה שיתופית, ואף יהפכו אותם לתוצר סופי. בסדנאות "תכנות משחקי מחשב באמצעות מיקרו ביט", הילדים יתכננו, יפתחו ויריצו משחקי מחשב, וב"סדנה הרובוטית" נחשפים לשימושי תחום הרובוטיקה בחיי היום יום שלנו, גם מהצד התכנוני תפעולי וגם היישומי, עד לכדי התנסות בתיאור אלגוריתמים לפעולת רובוט.

מדעטק פתח בפני הילדים גם פעילות התנסותית וחווייתית בתערוכות הקבע ואף בתערוכת הקיץ המרתקת "FOOL ME" – מדע פוגש קסם – בה הם יכנסו אל תוך עולם של קסמים, ילמדו את העקרונות המדעיים שמאחוריהם ויתנסו בהם בעצמם. כמו כן יבקרו במרכז החדשנות, העוסק ביזמות, דמיון, יצירתיות והצצה אל עתיד טוב יותר לחברה האנושית, בתערוכת אסטרונומיה, בחדר חושך, בחדר תעופה, בתערוכת 360 moon ועוד.

ממינהל החינוך נמסר: "טיפוח סקרנות לתחומי המדע והטכנולוגיה חשובים כבר בגיל צעיר. אנחנו מברכים על השותפות עם משרד המדע והחדשנות ועם מדעטק שסייעו לקיום הפעילות בתקופת הקיץ"

יוסי אני, מנכ"ל מדעטק: "כחלק מערכי המוזיאון, אגף החינוך שלנו מתמקד בשילוב של מגוון שימושים מדעיים וטכנולוגיים חדשניים ועתידיים עם הסוגיות האקטואליות והמעניינות ביותר. אנחנו נותנים לילדות ולילדים הזדמנות להתנסות בעצמם בכוח ובקסם האינסופי של המדע, באופן שמעורר סקרנות ומפתח יצירתיות, לצד תרגול מיומנויות חברתיות של עבודת צוות, שיתוף פעולה, סיעור מוחות ועוד. חשוב לדעת "מה" לעשות, וחשוב גם להתאמן על "איך" לעשות זאת יחד".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.