מחוז חיפה של משרד החינוך משיק תוכנית " המקפצה להוראה"

משרד החינוך

תוכנית מרוכזת להסבת אקדמאים והייטקיסטים להשתלבות בהוראה כבר בספטמבר הקרוב

התוכנית תושק בשבועות הקרובים והלימודים המואצים והמרוכזים יתקיימו באקדמית להוראה גורדון

מחוז חיפה של משרד החינוך בהובלת ד"ר סער הראל, משיק תוכנית הסבה ייחודית לאקדמאים "המקפצה להוראה" המאפשרת להיכנס לכיתת לימוד כבר בספטמבר.

נתוני דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת מינואר האחרון בנוגע למחסור במורים. מן הנתונים עולה כי מאז שנת 2018 ניכרת ירידה במספר הבוגרים בכל המסלולים להכשרה להוראה ובשנת 2021 היה מספר הבוגרים הנמוך ביותר מאז שנת 2016. כתוצאה מכך,  עד לשנת 2026 תידרש תוספת של כ-24000 מורים למערכת החינוך, בתוכם כ-16000 מורים בחינוך היסודי, 4000 מורים בחטיבות הביניים ו-4000 בחטיבה העליונה. כיום, במחצית מבתי הספר חסרים בין 1 לשלושה ויותר מורים. בשל כך, נדרשים המנהלים להשתמש באסטרטגיות מנהליות בעלות השלכה שלילית על הלמידה, כמו צמצום פעילויות ופרוייקטים של בית הספר שאינם הוראה והגדלת כיתות. משרד החינוך מפעיל תוכנית מערכתית לצמצום חוסרי מורים על ידי גיוס מועמדים, שיפור הכשרת מורים, הקלה על השתלבות בהוראה וניוד עובדי הוראה בין מגזרים, תמיכה בהתמדה של מורים ומניעת נשירה.

תוכנית הסבת האקדמאים החדשה משותפת למחוז חיפה של משרד החינוך ולשכת התעסוקה . במסגרת תוכנית המקפצה להוראה, שתושק בשבועות הקרובים, יוכלו האקדמאים לקבל את כל תוכני ההכשרה של תוכנית ההסבה הרגילה לאקדמאים, באופן מרוכז, ב-2 סמסטרים במקום בשלושה.  התוכנית כוללת את התכנים המקצועיים, ההתנסות בשטח והליווי הפרטני. המסלולים המוצעים: הוראת מתמטיקה, חינוך בבית הספר היסודי, גיל רך (גננים וגננות), מדעים ועוד. ניתן יהיה לבחור גם באנגלית ובחינוך מיוחד, אם כן במסלולים אלו תחילת לימודים בשנת 2024. הלימודים יתקיימו באקדמית להוראה גורדון, בשל טכנולוגיות ההוראה המתקדמות, מרחבי הלמידה הייחודיים, שיטות הוראה מגוונות ועוד.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.