מובילים שינוי באקדמיה

הצלחה לכנס השביעי של המרכז לחינוך הנדסי ויזמות במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, שעסק במנהיגות הנדסית והכשרתם של מהנדסי המחר
כנס מנהיגות הנדסית: מובילים שינוי באקדמיה
צילום: גיל מאור

תחת הכותרת: "מנהיגות הנדסית: מובילים שינוי באקדמיה", התקיים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה הכנס השביעי של המרכז לחינוך הנדסי ויזמות במכללה. הכנס היווה פלטפורמה להצגת יוזמות העוסקות בהובלת שינוי מערכתי בהוראה ובלמידה באקדמיה, ושימש מקום מפגש לדיאלוג, שיתוף בידע והחלפת דעות ורעיונות בין מומחים וחוקרים העוסקים בפיתוח שיטות הוראה והדרכה חדשניות ועדכניות.

הכנס נפתח בשתי הרצאות מליאה. הראשונה של פרופ' ארנון בנטור ממוסד נאמן בטכניון שכותרתה: "חינוך מהנדסים במאה ה-21 בישראל: תובנות ודרכי פעולה". הרצאת המליאה השנייה עסקה בחדשנות ויזמות באקדמיה כמנוף לשינוי ולצמיחה עירונית והועברה על ידי פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת המכללה האקדמית להנדסה עזריאלי בירושלים, ומנכ"ל האוניברסיטה העברית ישי פרנקל. בהמשך הכנס התפצלו המשתתפים לשולחנות עגולים ודנו במגוון נושאים הנוגעים לחינוך מהנדסי העתיד לאור התמורות החלות בתעשייה והתאמת תכני האקדמיה לשינויים אלו.

את הכנס חתמה פרופ' ניצה דוידוביץ מאוניברסיטת אריאל, ראש הפורום הארצי של מרכזי ההוראה והלמידה, שהציגה מיזם חדש לתכנון ופיתוח קורסי MOOCS למיומנויות הוראה למרצים חדשים.

פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת המכללה האקדמית להנדסה עזריאלי בירושלים, אשר שימשה בעבר כמשנה לנשיא מכללת אורט בראודה אומרת כי מאז ומעולם היה המרכז לחינוך הנדסי ויזמות במכללה פורץ דרך והוביל יוזמות רבות, הן מבחינת הקשר עם הסטודנטים והן בהתוויית הדרך למרצים. "קיים צורך ממשי בשינוי דרכי הוראת ההנדסה לאור השינויים הרבים הן בעולם התעשייה והן באוכלוסיית הסטודנטים המגיעה למערכת ההשכלה הגבוהה. כיום הכלים עמם צריכים לצאת הסטודנטים לתעשייה הם לא רק ידע הנדסי, אלא גם כישורים נוספים, שיאפשרו להם להשתלב בעולם תעשייתי-טכנולוגי המשתנה ללא הרף. הכנס שם דגש על השינויים המרכזיים שצריכים להתבצע במערכת ההשכלה הגבוהה כך שתתאים לדרישות המאה ה-21, וצוותי החשיבה שנבנו בכנס נגעו במגוון היבטים ונושאים הקשורים לעולם משתנה זה", ציינה פרופ' אזהרי.

ד"ר נירית גביש, ראש המרכז לחינוך הנדסי ויזמות באורט בראודה, מציינת כי במכללה כבר מיושמות מגוון גישות חדשניות בחינוך ההנדסי, ובמרכז לחינוך הנדסי ויזמות שוקדים על לימוד, פיתוח והטמעת מתודולוגיות מתקדמות אלו ונוספות, לתועלת הסטודנטים, המרצים והמנחים. "הגישות החדשות מחליפות את מתודולוגיות הלימוד המסורתיות ותורמות לשיפור ההישגים האקדמיים, לפיתוח מוטיבציה ללמידה, ובסופו של דבר – להכשרת הדור הבא של המהנדסים והתאמתו לצרכי התעשייה בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית", מציינת ד"ר גביש.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.