עשתה ביטוח חיים לבעלה ללא ידיעתו, רגע לפני הגט ביקשה החזר וסורבה

מספר שנים לאחר שנישאו, הגיעו בני הזוג לבית הדין הרבני בתביעת גירושין הדדית. לצד התביעה מבקשת האישה החזר כספי של עשרות אלפי שקלים
עו"ד שרין ומורן סולן
עו"ד שרין ומורן סולן. צילום יח"צ

לפני כעשור הכירו בני זוג, שניהם בסוף שנות החמישים, במהלך הפלגת תענוגות בקרוז בקריביים. חודש לאחר שובם ארצה החליטו להינשא. האישה שחששה שבן זוגה, לו שלושה ילדים, אינו בריא החליטה לעשות לו ביטוח חיים שלא בידיעתו, כשהיא נוטלת על עצמה את תשלום הפרמיה החודשית.

אחרי מספר שנים של חיים משותפים, החליטו בני הזוג להיפרד. רגע לפני הדיון בבקשה ההדדית לגט, קיבל הבעל פניה מעורך דינה של האישה להחזר של כמה עשרות אלפי שקלים. בפירוט נאמר כי מדובר בחוב כספי שנצבר עקב תשלום הפרמיה על ביטוח החיים בגובה 3 מיליון שקל, במקרה של מוות.

הבעל, איש אמיד ובעלים של שלוש קליניקות לרפואת שיניים., האישה גם היא אמידה מאוד ולמשפחתה רשת של בתי מאפה. הבעל  טען להגנתו באמצעות עורכות הדין שרין ומורן סולן: "אני חי וקיים וזה שעשית ביטוח חיים ללא ידיעתי, זו הבעיה שלך". עוד הוסיף כי לא יחתום על ביטול הפוליסה כפי שמתחייב ממנו כדי לעצור את תשלום פרמיית הביטוח . "זו פוליסה שלי שצברה כבר ותק, אז במקרה הטוב, אני אמשיך לשלם את הפרמיה החודשית מיד אחרי שנפרד באופן רשמי" אמר. עוד התברר כי הוא כבעל הפוליסה מיהר למחוק את אשתו כמוטבת יחידה במקרה של מוות.

עו"ד סולן הדגישה בדיון כי האישה נכשלה בהימור שלקחה על עצמה לפיו תפיק רווח ממקרה מוות בלתי צפוי של בעלה. "אני לא רוצה לחשוב, מה עומד מאחרי עריכת פוליסת ביטוח חיים ללא ידיעת המבוטח. אני משאירה את זה לבית הדין להחליט".

שני הצדדים נדרשו להגיש לבית הדין סיכומים. הבעל הדגיש בין היתר כי "מי שלקח על עצמו מראש הימור מסוכן, היה צריך לקחת בחשבון שאשאר בריא ולכן אין בכוונתי להחזיר את כל תשלומי העבר". לגבי שאר הרכוש, יש הבנה מוחלטת על חלוקה. המחלוקת מסתכמת, כך על פי ההערכות, בכמאה אלף שקלים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.