הסתיים המחזור השלישי של קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של מד"א במסגרת פרויקט 'למרחק'

בטקס מרגש בסיום הקורס, דניאל יאסו העניק דרגות לאחיו שלמה
טקס סיום קורס חובשי רפואת חירום של מדא במסגרת פרויקט למרחק
צילום: ליאור פז דוברות מדא

בפרויקט מיוחד של מד"א בשיתוף תוכנית "למרחק" של משרד הכלכלה וארגון ג'וינט ישראל, סיימו 8 צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של מד"א * "חיפשתי דרך לתרום לקהילה. למדתי בקורס איך להציל חיים" אמר שלמה יאסו, ממסיימי הקורס

בטקס סיום של המחזור השלישי של קורס הכשרת חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס המשותף למגן דוד אדום ולתוכנית "למרחק" להכוונה תעסוקתית לצעירים יוצאי אתיופיה של הג'וינט ומשרד הכלכלה שהתקיים בתחנת מד"א בתל אביב, הוסמכו 8 צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה והצטרפו אל שורות הארגון כחובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס. תוכנית 'למרחק' שהחלה בשנת 2014 שמה לה למטרה להציע לצעירים יוצאי אתיופיה יצירת אופק תעסוקתי ומקצועי לטווח רחוק, בדגש על סלילת מסלול "קריירה" אישי להתקדמות מקצועית וכלכלית בשוק העבודה.

זהו המחזור השלישי של הקורס המתקיים בשיתוף פעולה עם תוכנית 'למרחק'. "שיתופי פעולה ותוכניות מסוג זה הם העתיד שלנו. מגן דוד אדום שם לו כמטרה לקדם את שילובם התעסוקתי של יוצאי אתיופיה בשורות הארגון. אנו רואים בכך נושא בעל חשיבות גבוהה ויש לנו, כארגון ההצלה הלאומי, מחויבות לשילובם ועירובם של כלל האוכלוסיות והקהילות השונות בישראל." הסביר מנהל אגף ארגון ומנהל במד"א עו"ד שאול אברמוביץ. כחלק מכך שואף הארגון ששילובם התעסוקתי של בוגרי התוכנית, אשר יספרו על כך לחבריהם וקרובי משפחתם, יוביל לעלייה במספר העובדים ומתנדבים לארגון מקרב יוצאי אתיופיה.

בין בוגרי הפרויקט גם דניאל יאסו ששימש דוגמא בבית לאחיו שלמה שהצטרף לשורות מד"א. בטקס הסיום המרגש ובגאווה גדולה היה זה דניאל שהעניק לאחיו שלמה את דרגות הכתף.

שלמה יאסו (33) מרמלה, שעד לתחילת הקורס עבד כנהג משאית: "חיפשתי עבודה שנותנת שקט נפשי, מקום מסודר עם ערך מוסף של תרומה לקהילה. נחשפתי למודעה על המחזור השלישי של פרויקט 'למרחק' ובאחת מהשבתות שהגעתי לבית הורי דיברתי ארוכות עם אחי דניאל שסיים את ההכשרה במחזור הקודם של הפרויקט והבנתי שאני מאוד מתעניין בזה. הקורס היה מאוד מעניין, יש פה אחריות ושליחות, כחלק מהקורס עשינו משמרות באמבולנסים וזה נותן תחושת סיפוק, אתה עושה משהו משמעותי, עוזר לאנשים, זה ממש להציל חיים. הידע שלמדנו בקורס הוא חשוב מאוד, הדברים האלו יכולים לעזור לך גם בתוך הבית עם המשפחה. בהמשך אני ארצה לצאת לקורס פרמדיקים ולהתמקצע ככל שניתן".

שרית צפדיה, מנהלת תוכנית 'למרחק': "זהו הקורס השלישי אותו אנו מובילים וזה מאוד מרגש. שילוב יוצאי אתיופיה בשורות מד"א הוא כבר לא דבר נדיר והיום אנו רואים אותם בתפקידים משמעותיים בשורות הארגון, כאשר כ-40 יוצאי אתיופיה שולבו במסגרת תוכנית זו בלבד, מבלי להתייחס לפרויקטים נוספים שמוביל הארגון. אני רוצה להודות למגן דוד אדום על שיתוף פעולה מצוין אשר תמיד מוליד פרויקטים חדשים ומשמעותיים. אין לי ספק כי המשתתפים שסיימו היום את הקורס ייצגו בכבוד את עצמם, את הקהילה ואת התכנית."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שיתוף הפעולה עם תוכנית 'למרחק' כבר הוכיח את עצמו בשני המחזורים הקודמים כאשר הוליד קבוצה של חובשי רפואת חירום מצוינים, מקצועיים ומסורים, לכן אין לי ספק שכך יהיה גם המחזור הנוכחי. אני מאחל לכם, המצטרפים החדשים לשורות הארגון, המון הצלחה ומבקש מכם לקרוא לשורותינו לבני משפחותיכם וחבריכם. אנו  מקווים לראות עוד חניכים בתכנית זו בשנים הבאות, דבר שוודאי יצמיח אנשי מקצוע מעולים בעלי תרומה משמעותית בפעילות הארגון להצלת חיים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.