חברת החשמל בשיתוף פעולה קהילתי ייחודי עם 'שער מנשה'

חברת החשמל החלה בשנה האחרונה שיתוף פעולה ייחודי עם המרכז לבריאות הנפש 'שער מנשה', במסגרתו מארחת מטופלים במרכז המבקרים החדש, ע"ש האלוף )במיל׳) יצחק (חקה) חופי ז"ל, שבאתר תחנות הכוח אורות רבין ליד חדרה.
מרכז המבקרים החדשני שנפתח לפני כחודש לקהל הרחב, באמצעים הטכנולוגים המתקדמים, ומעניק חוויה אינטראקטיבית ורב חושית למבקרים וכולל אירוח במתקני המרכז וסיור מודרך בתחנת הכוח.
אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל*: "מוגבלות נפשית נחשבת למוגבלות שקופה, אבל לא בעיני חברת החשמל. לחברת החשמל פרויקטים קהילתיים מגוונים שנועדו לייצר סינרגיה טבעית בין חברת החשמל, כחברה לאומית, לבין לקוחותיה והקהילה בתוכה היא פועלת. שיתוף הפעולה עם המרכז לבריאות הנפש 'שער מנשה' מרגש ומשמעותי במיוחד, היות ומהווה חלק מתהליך השיקום של המטופלים ומהשתלבותם בקהילה, ומאפשר לנו להעניק להם סיור מודרך עם ערך חינוכי, באופן שוויוני ומכבד, באמצעות חוויה טכנולוגית חד פעמית".
פרופ' אלכסנדר גרינשפון מנהל המרכז לבריאות הנפש 'שער מנשה': "הסיורים שאנו מקיימים בחברת החשמל מעשירים את המטופלים בידע מרתק וחוויתי, אך מעבר לכך, מעניקים להם יום של יציאה משגרת המחלקה הסגורה ומפגש עם אנשים. שיתוף הפעולה עם חברת החשמל מאפשר למטופלינו לחוות חוויה מיוחדת ומעשירה שמעניקה תחושת שייכות לקהילה ולחברה, קבלת האחר והשונה.היחס החיובי והאירוח המכבד של אנשי חברת חשמל במרכז המבקרים ראוי להערכה רבה. אנו מאמינים שפעילויות מהסוג הזה, המחברות בין הקהילה לבין המתמודדים עם מחלת נפש, תסייע בשיפור הדימוי העצמי של המתמודדים, תעצים את תחושת השייכות שלהם ותתרום לשילובם בחברה הישראלית.
אנו מעריכים את מעורבותה של חברת החשמל בעשייה קהילתית ומאמינים שתחום בריאות הנפש, שיקום מתמודדים ושילובם בקהילה, חשוב ומשמעותי עבור ארגון ערכי ומחויב לקהילה כמו חברת חשמ
אודות המרכז לבריאות הנפש 'שער מנשה'
המרכז לבריאות הנפש 'שער מנשה' הוא המוסד הרפואי הגדול ביותר בישראל לחולי נפש. מטופלים בו מבוגרים מגיל 18 ומעלה. המרכז מספק שירותי אשפוז לכל סוגיו וכולל 13 מחלקות אשפוז.
מעטפת הטיפול כוללת רופאים פסיכיאטרים, צוות סיעודי, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, קרמינולוגים, ריפוי בעיסוק וכן תעסוקה מגוונת במשך האשפוז על מנת לשלב את המטופלים ולהכינם לקהילה. אנו עושים את המירב כדי לקדם את מטופלינו, לאזן את מצבם הנפשי , לסייע בהתמודדות עם המחלה ולשלבם בקהילה .
כחלק מהמאמצים לעשות זאת, נבנו תוכניות העשרה למטופלים וזאת בכדי ליצור עבורם סביבת חיים איכותית נוחה ומאפשרת. בתוך המרכז מתקיימים חוגים, קבוצות וטיפולים בתחומים שונים (אומנות, מוסקה, ספורט ועוד). כמו כן, אנו רואים חשיבות בפעילויות נורמטיביות אל מחוץ למרכז וחיבור המטופלים לקהילה שמסביב ובכך לתרום להפחתת הסטיגמה .
אודות מרכז המבקרים החדש של חברת החשמל: במרכז המבקרים של חברת החשמל המבקרים עוברים חוויה בסגנוןIMAX ; סרטון המדמה תרחיש סייבר שחברת החשמל נאלצת להתמודד אתו עם הפעלה של המבקרים, מתחם וירטואלי בו עוברים המבקרים חוויה לימודית ורגשית ייחודית מסוגה, באווירה בינלאומית העוסקת בהמצאת החשמל, התפתחות רשת החשמל, בצרכי ההולכה וההובלה של החשמל ובאתגרים והמורכבויות העומדים בפני חברת החשמל.
המתחם החדשני כולל אפקטים וטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם; מסכי LED ענקיים במתחם אשר מציגים אפקטים הקשורים לעולם החשמל בכל צורותיו- בגופנו, בטבע ובבית. לאחר הסיור המשתתפים מוזמנים לבקר בגן מדעי חוויתי שנמצא במתחם המרכז העשוי מתוצרי חשמל ממוחזרים, ההופכים למתקנים המלמדים על דרכי ייצור חשמל אלטרנטיביות- אנרגיה מתחדשת.
במרכז החדש הושקעה מחשבה רבה, כך שהחוויה העוצמתית של המרכז החדש הופכת את המבקרים לחלק מסיפור החשמל. הסיפור עוטף אותם מכל הכיוונים ומרגש את כל החושים. כל ביקור במרכז מותאם לקהל היעד הרלוונטי, בהתאם לגיל ודגשים של הקבוצה, כך שהמתחם נראה ומרגיש אחרת וזה חלק מהקסם של המקום. מדריכי המרכז ישמחו לקבל את פני המבקרים, ולהעביר אותם את החוויה הלימודית המחשמלת של עולם החשמל.
לפרטים ומידע נוסף אודות המרכז, באתר חברת החשמל – www.iec.co.il/community/pages/visitorcenters.aspx
קרדיט לתמונות: המרכז לבריאות הנפש ׳שער מנשה׳

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.