תנועת אומ״ץ למינהל תקין מבקשת משר האוצר, משה כחלון, לא להיכנע למניפולציות פוליטיות ושיתנה את כניסתו לממשלה בביטול פיסקת ההתגברות

פוזיציה!
פוזיציה!

אומ״ץ לשר: ״הדמוקרטיה הישראלית נתונה בידך בעת הזאת, אנא אל תיכנע״

 

תנועת אומ״ץ למנהל תקין, פנתה לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה נחרצת להמשיך ולהתנגד לחוק "עוקף בג"ץ" הידוע גם בשם "פסיקת ההתגברות" שעלולה חלילה לעקר את בג"ץ מסמכותו השיפוטית העיקרית ולסרס את הלגיטימציה הציבורית שלו כמגן האחרון של החלשים והנזקקים להגנה בחברה בפני עריצות הרוב.


לדעת כותבי הפנייה, יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה (פנחס) פלד וחבר הצוות המשפטי של אומ״ץ, עורך הדין עמית עוז, הצעת החוק הנ"ל מקבעת את עליונות  השיקולים פוליטיים מעל האינטרס הציבורי ומעל לכל שיקול משפטי.

 

בתנועת אומ״ץ מסבירים כי אלה אינם ימים קלים למערכת המשפט בהם פוליטיקאים מסוימים עושים ככל העולה על רוחם כדי להחלישה מתוך כוונה לשלוט בלי פיקוח.

לדעת אומ״ץ לא לחינם נזעקו ראשי מערכת המשפט בעבר ובהווה נגד התיקון לחוק ובכללם עורכי דין רבים הגורסים כי חוק זה יהווה גורם להשפעה שלילית ביותר על מערכת המשפט: נשיא בית המשפטי העליון לשעבר, אהרון ברק, קרא לו באוזני ראש הממשלה "גלולת רעל". המשנה ליועמ"ש צוטט באומרו כי פוליטיקאים מסוימים רואים ב"שומרי הסף" לא רלוונטיים וכעול על השלטון. נשיא המדינה, ראובן ריבלין יצא אף הוא נגד מה שכינה "עריצות הרוב וקיפוח זכויות המיעוט בכוח הזרוע".

 

תנועת אומ״ץ רואה בפסקת ההתגברות, "דגל שחור" המתנוסס מעל ראשה של הדמוקרטיה בישראל ותומכת בעמדת בית המשפט העליון לפיה יידרש רוב מינימלי של 90 חברי כנסת כדי לחוקק מחדש חוק אשר נפסל ע"י בג"ץ וזאת כדי למנוע רוב קואליציוני אוטומטי לבטול החלטות בג"ץ.

 

לסיכום כותבים בכירי תנועת אומ״ץ: ״אדוני שר האוצר, אומ"ץ פונה אליך בדחיפות ולפנים משורת הדין ע"מ שתתנה את כניסתך לממשלה בביטול פיסקת ההתגברות. לאור חשיבות הנושא, אומ"ץ  מצפה ממך לא להיכנע לשום מניפולציה פוליטית מול הניסיון למוטט את שלטון החוק במדינה.

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.