המשטרה נערכת לקראת הפסח

פעילות והיערכות משטרת ישראל, נתונים, מידע חיוני והמלצות לציבור המטיילים ומשתמשי הדרך לקראת חגי ניסן.
בימים אלו, משטרת ישראל משלימה את ההיערכות המבצעית לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי לקראת חגי ניסן התשע״ט – 2019. היערכות המשטרה נועדה בראש ובראשונה בכדי לשמור על שלום ציבור המבלים, המטיילים, הנהגים והרוחצים במעיינות.
במהלך חג הפסח, ימי חוה״מ וחג שני של פסח שיחולו השנה בין התאריכים 19-27.04.2019, יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים, חופי הרחצה ומתחמי הבילוי השונים ברחבי מחוז חוף. מטרת ההיערכות המשטרתית המוגברת היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח ובעת מצוקה או מקרה חירום, שוטרי מחוז חוף ערוכים לתת את המענה הנדרש בכל מקום ברחבי המחוז עם כוחות משטרה הפועלים באוויר, ביבשה ובים.
במסגרת ההיערכות הכוללת של מחוז חוף, תועלה רמת הכוננות המבצעית ואלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים, יתפרסו לאורך ימי החג במוקדי הבילוי השונים וריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לבצע אכיפה בתחום הסדר הציבורי, לפעול לאכיפת החוק, למניעה וחקירת עבירות ופשיעה מכל סוג שהיא וכן לעסוק באכיפה, הכוונה וויסות התנועה בצירים הראשיים הבינעירוניים ובתוך הערים.
עוד בטרם החג עצמו, נערכת פעילות מוגברת לאיתור שוהים בלתי חוקיים בכלל, ומחוללי הפשיעה המסייעים להם לחדור לישראל בפרט (כגון: מסיעים, מעסיקים ומלינים) ומתחילת השבוע נעצרו / הורחקו מעל 40 שוהים בלתי חוקיים ברחבי הארץ אמש במהלך פעילות של משטרת ישראל, אותר ונעצר שוהה בלתי חוקי סמוך למתחם קניות מרכזי באזור אשקלון. בתחילת השבוע נעצרו ו/או הורחקו מעל 60 שוהים בלתי חוקיים ונעצרו 4 אזרחים ישראלים בחשד להסעה/ הלנה / העסקה של שוהים בלתי חוקיים.
פעילויות אלו מתבצעות תדיר ע"י המשטרה במהלך כל ימות השנה, וטרם ימי החג באופן מוגבר יותר, הכול בכדי לשמור על ביטחונם, שלומם ורכושם של כלל אזרחי ישראל.
אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, *״מוקד 100״*, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך *האפליקציה הסלולארית המשטרתית – "100 חירום"*. מדובר באפליקציה של משטרת ישראל הנגישה להורדה בחינם לכל אזרח ומאפשרת להתקשר עם מוקד החירום המשטרתי, תוך שידור מיקום מדויק ע"י לחיצה על כפתור אחד, ללא צורך בנקיטת פעולות מסורבלות הגוזלות זמן יקר בחירום. במשטרה מדגישים, כי *מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם, כפי שהוכח בעבר* ועל כן מומלץ לכל אזרח להוריד מראש את האפליקציה למכשירו הנייד. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, *מוקד 110*, בכדי לקבל מידע רלוונטי ולהתעדכן בהתאם.
בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים עקב היעדרות משפחות שיצאו לחגוג את החג. משטרת ישראל פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו. בזכות פעילות נחושה ומקצועית של משטרת ישראל כנגד כנופיות ועברייני הרכוש, במהלך חמשת השנים האחרונות חלה ירידה של 24% בכמות התיקים שעניינם עבירות רכוש, וכן ירידה של למעלה מ-37% בתיקי התפרצויות וגניבות הרכב בישראל. מנגד, בכל הנוגע לפענוח המקרים והתלונות בנושא זה, בשנה החולפת חלה עלייה של כ-26.5% בשיעור כתבי האישום שהוגשו כנגד פורצים ועברייני רכוש (ביחס לשנת 2017).
גם במהלך ימי החג תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה:
?מומלץ להשאיר אור דולק במספר חדרים בתוך הבית ולהשאיר תאורת גינה דולקת בשעות החשיכה. ?לא להשאיר מפתחות במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה לבית. ?רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים (לא בעוצמת קול העלולה להפריע לשכנים). ?במקרה של נסיעה ממושכת- מומלץ לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית ע״מ שיפקחו עין, וכן להשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך. ?כדאי להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית ועלולים להעיד על היעדרותכם הממושכת. ?אם בחרתם לשתף באופן פומבי ברשתות החברתיות בדבר החוויות והתמונות בנופש בזמן אמת, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית.
*המאבק בתאונות הדרכים, אכיפה והכוונת התנועה והמלצות לציבור הנהגים* כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. משטרת ישראל תעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110- מוקד המידע הארצי של המשטרה. כמו כן מומלץ לציבור להקדים יציאה ולתכנן מסלול נסיעה בערבי החג, בכדי להימנע מעומסי התנועה הצפויים. *להלן כללים והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך – בכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום:* ?היסח הדעת – יצאתם לטייל, תשאירו את העיניים על הכביש! כל היסח דעת בזמן נהיגה עלול לגרום לאסון. שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הינה עבירה מסוכנת הגוררת בצידה קנס של 1000₪ ו-8 נקודות, אנא הימנעו מכך. ?שתיתם אלכוהול? תנו את המפתחות למי שלא שתה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה עבירה מסכנת חיים, שוטרי אגף התנועה יציבו מחסומים במטרה לאתר את הנהגים השיכורים ולהורידם מהכביש. ?הוכח חד משמעית כי חגורות הבטיחות מצילות חיים! רתמו את הילדים בחגורות בטיחות ובהתקני ריסון, תפקידנו כהורים לשמור על חייהם. ?השוליים הם חלק מהכביש. אם אין ברירה אחרת ועצרתם בשול, יש לצאת מהרכב במהירות ולעבור למקום בטוח מעבר למעקה הבטיחות. עצירה בשוליים תתבצע רק לצורך חירום. עצירה להתרעננות מותרת במפרצי חנייה מוסדרים ובתחנות הדלק. ?המשטרה מעדכנת כל העת את אפליקציית WAZE בדבר עומסים ושיבושים בכבישים. מומלץ לנהגים להגדיר באפליקציה "להימנע מכניסה לאזורים מסוכנים" ולהפחית טעויות בכניסה לאזורים מסוכנים.
*פעילות משטרתית מצילת חיים והמלצות המשטרה לציבור המטיילים והרוחצים במהלך ימי החג*: כחלק מהמשימות הרבות המוטלות לפתחה של המשטרה במהלך כל ימות השנה, תפעל המשטרה גם במהלך ימי החג ביחד עם כלל גופי החירום וההצלה לחילוץ נפגעים, איתור נעדרים והצלת חיי אדם. בשנים האחרונות כמות התלונות והדיווחים המתקבלים במשטרה על נעדרים מצוי בעלייה, ובשנה החולפת (2018)התקבלו במשטרה 4,898 תלונות אודות נעדרים, כשלמעלה מ-99% אותרו. ערך חיי אדם הוא ערך עליון והצלת חיי אדם נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות של משטרת ישראל כל העת. לצד זאת, ובכדי למנוע מצבים אלו, להלן המלצות המשטרה לציבור המטיילים: ?יש לתכנן את הטיול מראש, לבחון את המסלול ולהתאימו למטיילים. ?חשוב לטייל במקומות מוסדרים, לא מבודדים ובקרבת מטיילים נוספים ככל שניתן. ?מומלץ לעדכן קרוב בדבר צאתכם לטיול, וכן לטייל בקבוצות (זוג מטיילים לכל הפחות). ?יש להצטייד במכשיר טלפון נייד וסוללה מוטענת במלואה ובמי שתייה המספיקים ליום הטיול. רצוי להצטייד גם במטען נייד (סוללת גיבוי). ?אין לסטות מהמסלול המסומן ולא לנסות לקצר את הדרך בשום אופן. כמו כן יש ללון רק במקומות מוסדרים המאושרים לכך. ?אם איבדתם את דרככם או שאחד המטיילים זקוק לעזרה, יש להזעיק את המשטרה ואת כוחות ההצלה מיד.
*לאור פתיחת עונת הרחצה והשינוי במזג האוויר בתקופה זו, משטרת ישראל נערכת גם לאכיפה ופעילות מוגברת בחופי הרחצה, הן באמצעות שיטור רגלי והן באמצעות שיטור ימי. להלן המלצות המשטרה לציבור הרוחצים והמבלים בחופים:* ? המשטרה שבה ומזכירה למתרחצים לגלות אחריות אישית, להיכנס לים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות המצילים. ? אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות. ? ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף. ? אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול – מדובר בשילוב מסכן חיים! ? לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים וכו') – במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה. ? למפליגים בים – יש להצטייד בטלפון נייד בכניסה ממושכת לים ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.