"על יישובים להתארגן בצורה עצמאית להיערכות לרעידת אדמה. מי שלא יתארגן יהיה בבעיה"

כך אמר ראש מועצה מקומית עומר, בוועידת השלטון המקומי MUNI-EXPO 2019. מנכ"ל משרד תיירות אמר: "כיפת מגן מיתגה את ישראל כמדינה בטוחה גם בזמן אירועים בטחוניים ואפשר לקיים תיירות גם בזמן משבר". ראש מועצה מקומית כסרא: "על המשפחה להיות אבן היסוד בזמן פינוי. מי שמרגיש מאויים שייסע ויציל את חייו, ולא ימתין לרשויות.
פוזיציה!
פוזיציה!

עם אילו אתגרים מתמודדים בעת פינוי יישובים במהלך אירועי חירום בטחוניים או אסונות טבע? על כך השיבו היום ראשי רשויות ואנשי מקצוע בועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019.

חיים רוקח, ראש מועצה אזורית גולן "בצפת, בשנת 2006 טוב שתושבים עזבו. אחרת ההתמודדות היתה קשה, לא חייבים לאחוז בקרנות המזבח. זה לא פינוי גוש עציון. אין סיבה שאדם מבוגר יסבול אם הוא יכול לשבת בתל אביב או ירושלים"

פיני בדש, ראש מועצה מקומית עומר "המדינה לא מתייחסת לאזרחים שמתפנים מרצון. כשיש פקודה לפנות, המדינה מממנת את הכל. למי שמתפנה לבד אין סיוע. אנשים לפעמים קמים והולכים כי יש מצוקות. צריך לתת גם להם פתרון. על משרד הפנים לתת מענה לרשויות ולאנשים שמתפנים מרצון. והוסיף "לפינוי יש בעיה תודעתית. כשמפנים יישובים, צריך לחשוב גם איך הצד השני מפרש זאת, כחולשה או בריחה. אם מחילים את הפינוי בצורה נכונה לא בורחים. צריך לשמור על האנשים. כך שגם הצד השני יבין שאנו שומרים על אנשינו, זה עניין של הסברה".

בענין אסון בעקבות רעידת אדמה, בתרחיש של רעידת אדמה אמר כי אנו מתוכננים לפעול  לבד במשך חודש וחצי. אף אחד לא יוכל לסייע לנו. אנו מאורגנים עם טלפון לוויני ועזרה ראשונה. על יישובים קטנים להתארגן בצורה עצמאית, מי שלא יתארגן יהיה בבעיה".

גבריאל נעמן, ראש מועצה מקומית שלומי, הרחיב לגבי נסיונו בקליטת תושבים, כיישוב אפס ק"מ מהגבול לא התבקשנו לקלוט אוכלוסיות מבחוץ, אך אירחנו בהתנדבות תושבים שהגיעו מהדרום אלינו, פתחנו את בריכת השחיה לכל תושב זר, סייענו  עזרנו. הדברים ספונטניים ולא ביקשנו כסף מהמדינה. אך כבר הנחיתי את הגזבר לשים כסף בקרן חירום.

ההנחיות בשלומי הן לפי לפנות את התושבים לפי הנחיית צה"ל, במיוחד ביישובים צמודי גדר, תרחיש האיום עם האמל"ח החדש של חזבאללה. אנו נערכים לפנות את שלומי באופן מיידי, אולי לפני המלחמה.

יאסר גדבאן, ראש מועצת כסרא סמיע "אני הייתי מנהל מחוז צפון ברח"ל. נושא מפונים ומתפנים קרה ב 48' וב 73' אז שר הביטחון הורה להוריד ילדים מרמת הגולן וגולדה נתנה הנחיה לבצע. אני אומר שלא צריך להמתין לפינוי. כשאזרח חש באיום בסכנה, תציל תציל את החיים שלך. צריך להגיע למצב שהמשפחה היא לבנת הייסוד ושלא תהיה תלויה בשום ממסד.

אמיר הלוי,  מנכ"ל משרד התיירות הרחיב בנושא תיירות לאור משבר בטחוני ואמר כי כיפת ברזל נתנה המון לישראל במיתוג תיירות בטוחה. הפכנו ליעד מבוקש עם גידול במספר התיירים. הגענו השנה 2.9 מליון תיירים. ובשנה האחרונה קפצנו ל 4 מליון תיירים. התיירות ממשיכה לצד הטרור. אני לאירועים בטחונים יש השפעה מאוד גדולה. שנת 2019 המשיכה בגידול בעקבות השקט הבטחוני אבל גם הכרה שבישראל יודעים לטפל באירועי בטחון לצערנו. בצרפת לקח שעתיים עד שהבינו מה קרה ובעיקר כיוונו תנועה. אצלנו לצערי יש לנו נסייון.

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019 המתקיימת זו השנה השלישית באקספו תל אביב (גני התערוכה), עומדת השנה בסימן ניהול ערים חכם וחדשנות אורבנית. מדובר באירוע שיא השלטון המקומי , שמאחד את כל צמרת מדינת ישראל והצמרת המוניציפאלית תחת קורת גג אחת.

במסגרת הועידה, מתקיימים שורה של כנסים מקצועיים בהשתתפות דוברים בכירים ומובילי דעה, ביניהם שר האוצר, משה כחלון, שר הפנים, אריה דרעי, שר האנרגיה, יובל שטייניץ ועוד. הכנסים המקצועיים עוסקים בנושאים מגוונים, ובהם ערים דיגיטליות, מיזמי אנרגיה, מהפכת המגדלים בישראל , התחזקות ייצוג הנשים העומדות בראש רשויות מקומיות, עידוד הספורט בישראל, תחבורת המחר, תרבות ישראלית, פינוי אוכלוסייה בחירום ועוד. במקביל לכנסים המקצועיים, מתקיים יריד חדשנות אורבנית הגדול במזרח התיכון הכולל כ-170 מציגים בכל תחומי ניהול הערים: תשתיות, תברואה, אנרגיה ירוקה, חינוך, ספורט, תרבות, רישוי עסקים, תכנון ערים, פתרונות IT, חממות טכנולוגיות, חברות סטארט-אפ ועוד.  השנה, לצד הועידה המסורתית יערך גם כנס בינלאומי בשיתוף CTED – ועידת הטרור של מועצת הביטחון של האו"ם. הכנס הבינ"ל, יתמקד בנושאי ביטחון עירוני והתמודדות עם מתקפות טרור. זו  הפעם הראשונה שוועדה זו תקיים כנס רשמי מטעמה בישראל. בין המשתתפים ראשי רשויות בולטות מן הארץ והעולם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.