עיריית חיפה תרגלה פינוי מוסדות חינוך במסגרת תרגיל מוכנות לחירום של רשות הכיבוי וההצלה

עיריית חיפה תרגלה פינוי מוסדות חינוך במסגרת תרגיל מוכנות לחירום של רשות הכיבוי וההצלה

במסגרת התרגיל שהתקיים בשכונת כרמליה, פונו ילדי גני הילדים ותלמידי בית הספר למרכזי פינוי של העירייה. הפינוי התבצע על פי תרחישים שהוזרמו ע"י רשות הכיבוי וההצלה שהובילה את התרגיל ותנאי השטח של השכונה.

בהתאם לכל אלה פונו ילדי גני הילדים, באמצעות אוטובוסים של אגד להיכל הספורט ברוממה, ואילו ילדי בית הספר "הרצל" פונו עם צוותי החינוך באופן רגלי למתחם האודיטוריום במרכז הכרמל. את התלמידים ליוו קציני ביטחון של מוסדות החינוך בסיוע צוותי אגף האכיפה של עיריית חיפה.

הפינוי התבצע על פי נוהל שגובש ע"י אגף הביטחון בעיריית חיפה יחד עם משרד התחבורה ורשות החרום הלאומית, במסגרת יישום לקחי השריפה הגדולה שהתרחשה בעיר בשנת 2016 .

נוהל זה קובע, כי בכל מצב בו נדרש פינוי חירום של תושבים, יועמדו אוטובוסים של חברת אגד שיימצאו בקרבת מקום, ללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים ויפעלו על פי הנחיותיהם לפינוי מוסדות חינוך ובתי אבות.

התרגיל נוהל מחפ"ק מחוזי שהוקם ע"י רשות הכיבוי וההצלה, משטרת ישראל ועיריית חיפה בחניון אצטדיון סמי עופר ומחפ"ק עירוני שהוקם בהיכל הספורט רוממה יחד עם שרותי הכבאות. חדרי הפיקוד ניהלו את התרגיל והעבירו את הנחיות הביצוע לכוחות המתורגלים.

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן, ציין את שיתוף הפעולה בין גורמי החירום וההצלה וחשיבות התרגיל שהתבצע במסגרת היערכות כוחות הביטחון וההצלה לשריפות עירוניות שעשויות להתלקח בחודשי הסתיו.

צילום ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.