למעלה מ-2000 מבקרים באירוע שבוע החלל הישראלי בסימן הירח במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

הצלחה גדולה לאירועי שבוע החלל הישראלי שהתקיימו בסוף השבוע במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, בהובלת המרכז לנוער שוחר מדע. האירוע התקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, במקביל לשורת אירועים נוספים שהופעלו במוסדות אקדמיים מובילים ברחבי הארץ.
שבוע החלל הישראלי במכללה האקדמית להנדסה בראודה
צילום: JINIPIX.

למעלה מ-2000 משתתפים נהנו משפע סדנאות והפעלות מדעיות לכל המשפחה, ביניהן: מיצג חווייתי רב חושי המשחזר את הנחיתה ההיסטורית על הירח, מופע של ד"ר מולקולה, מתחם אינטראקטיבי "מסע לירח" עם חידות נושאות פרסים לילדים, מבוך לייזרים עתידני, מופע אור-קולי בפלנטריום מתנפח, בנייה ושיגור של טילים, סדנאות לבניית דגמי לוויינים, שעת סיפור עם סיפורים מהירח, עמדות צילום מיוחדות והפתעות נוספות.

האירוע הופעל על-ידי צוות המרכז לנוער שוחר מדע במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בשיתוף צוות מדריכים של חווידע-טבע בכרמיאל. עשרות מדריכי התחנות היו בני נוער המשתתפים בתוכניות המדעיות-טכנולוגיות במכללה.

יום קודם לאירוע החווייתי למשפחות, ביקר במכללה האסטרונאוט גארט רייזמן, היהודי הראשון ששהה בתחנת החלל הבינלאומית. רייזמן הרצה על חוויותיו בחלל בפני 400 תלמידי תכניות המצוינות המופעלות במכללה בשיתוף אשכול בית הכרם ומשרד החינוך – מחוז צפון, נפגש עם בני נוער המפתחים את לווין הנוער הראשון בגליל – "גליל-1" וביקר במעבדת החלל של המרכז לנוער שוחר מדע.

איתי מלק מנהל המרכז לנוער שוחר מדע מציין כי מידי שנה אירועי שבוע החלל תופסים נפח גדול יותר ומושכים אליהם עוד ועוד משתתפים מרחבי הגליל כולו. "השנה אירועי שבוע החלל במכללה נמשכו על פני יומיים מלאי פעילויות וחוויות, במהלכם ילדים ובני נוער רבים נחשפו לאירועים פורצי דרך בתולדות האנושות כמו הנחיתה על הירח והתנסו בחוויות וניסויים מדעיים מרתקים. אנו פועלים ככל יכולתנו לפתוח את השערים לעולם המדע והטכנולוגיה בפני הדור הצעיר בגליל ולאפשר להם להתנסות בחוויות אחרות ומיוחדות שיעודדו אותם לפרוץ דרך אל העתיד", אומר מלק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.