התקווה הישראלית מגיעה מהגלבוע: אות הנשיא לחיים משותפים יוענק לאורט אחווה גלבוע!

לאחר שמוא"ז הגלבוע זכתה לקבל את "אות לתקווה ישראלית בחינוך לרשויות מקומיות", זוכה "אחווה גלבוע" באות "התקווה ישראלית בחינוך", המוענק לבתיה"ס המובילים בעשייתם לביסוס השותפות בין המגזרים
אורט אחווה
צילום באדיבות מוא"ז הגלבוע.

לפני שנה וחצי זכה לקבל עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע, שיחת טלפון מרגשת מבית הנשיא בה התבשר כי המועצה האזורית הגלבוע, זכתה במקום הראשון "באות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך", המוענק לרשויות מקומיות. השבוע חזרה ההתרגשות לפעום במסדרונות המועצה ומינהל החינוך בגלבוע, וזאת בעקבות טלפון נוסף בו התבשרו כי ביה"ס העל-יסודי "אורט אחווה גלבוע", זכה באות "תקווה ישראלית בחינוך", לשנת תשע"ט, המוענק לבתיה"ס המובילים בעשייתם לביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית.

עבור מוא"ז הגלבוע מדובר באירוע מרגש, המשקף תהליך ארוך בהובלתו ראש המועצה, במהלכו חרטה המועצה על דגלה את האמרה לפיה "החינוך הוא התשובה לכל השאלות". במקביל לכך, מתקיים בגלבוע מודל מוצלח של חיים משותפים המייצג כהלכה את הרקמה האנושית המחברת בין כל תושבי המועצה.

"גאווה על יישום החזון, והגשמת החלום כתוצאה מעבודה קשה, הן מילים קטנות מידי לתיאור תחושתנו בעת הזו". אומר עובד נור. "מי שעיניו וראשו אל העתיד, מבין כי איכות חיינו כאן, ביטחוננו ושגשוגנו כמדינה וכאזרחיה, תלוי בראש ובראשונה בהבנתנו כי נבחרנו ובחרנו לחיות כאן ביחד, כל בני אברהם- לנצח נצחים. במקום להתנכר אנו בוחרים להתקרב, ולהשתבח האחד מהשני. למרות המציאות וחרף כל האתגרים- אנו בוחרים- וביתר שאת- בחיים המשותפים!"

במוא"ז הגלבוע התרגשו במיוחד מקבלת הפרס מטעם נשיא המדינה הנוכחי, וזאת על רקע תחושת ההקצנה בחברה הישראלית, כאשר ראובן (רובי) ריבלין, מקדם אלטרנטיבה מבורכת: שותפות של שונים! עובד נור: "מי ייתן והמפעל המבורך הזה של כבוד הנשיא ריבלין, יחד עם יסודות מודל החיים המשותפים בגלבוע, ישפיעו ויהוו מנוף להעמקת שיתוף הפעולה בין כל המגזרים וכל אזרחי המדינה."

ביה"ס העל-יסודי "אורט אחווה גלבוע", שוכן בסמוך לכפר נאעורה ולומדים בו 1125 תלמידים, המגיעים מחמשת הכפרים הערבים שבגלבוע. את חט"ב מנהל אחמד זועבי, ואילו את החטיבה העליונה מנהל עבד אבו-אחמד. האות היוקרתי ניתן לביה"ס בעבור תכנית מפורטת הכוללת חשיפה למפגשים חברתיים לימודיים בין התלמידים עם מקביליהם מהחברה היהודית. מדובר על 9 תכניות מגוונת הן מבחינת תכנים והן בהתאמה לשכבות, כגון; "גשרים לשלום", "מדצי"ים בפיסיקה", "מדצ"ים באנגלית", "מנהיגות בנות לתעשייה והייטק". בנוסף, ביה"ס יוזם פעילויות המהוות מיזמים מקומיים, כמו "קיום משותף לתלמידי שכבת ט'" ( עם ביה"ס השכן עמל עמק-חרוד), "קיום משותף במשכן לאמנות", המיועד אף הוא לתלמידי העתודה המדעית משני בתיה"ס. שיתוף הפעולה היזום ע"י שני מנהלי בתיה"ס בגלבוע, והמחויבות שלהם לנושא, הוליד גם את הפרויקטים: "מדעניות העתיד" (תלמידות י"א), ופרויקט "מורל בפיסיקה" (עתודה מדעית כיתה ט'). בנוסף, מתקיים הפרויקט "מצוינות ערכית להייטק ורב תרבותיות"- לתלמידים מכיתות י"א, הפעם בשיתוף בין אורט אחווה גלבוע לבין אורט עפולה.

עבד אבו-אחמד, מנהל החט"ע באחווה גלבוע: "חינוך לחיים משותפים הוא משימה מתמשכת שיש לקיים אותה לנצח. קבענו קדימויות וסדרי עדיפויות שמעוגנות בתכנית העבודה, על מנת להבנות את המחויבות הערכית לחינוך לחיים משותפים. תפקידנו להדגיש את המשותף בין שתי החברות, ערבים ויהודים, ולנטוע את המסר של כבוד הדדי וקבלת האחר, באחריות ובחוכמה. כך נוביל ליצירת נוער גאה שמשתלב בחברה הישראלית בצורה מיטבית ומשמעותית, ונגביר בו ערכי נתינה והתנדבות למען הקהילה".

‘אות הנשיא לתקווה הישראלית’ הוא מיזם חינוכי בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך ופורום לאוטמן, והוא מוענק לבתיה"ס שבעשייתם תרמו לביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. ראוי לציין כי השנה זכו באות הייחודי ארבעה בתיה"ס, מכל רחבי הארץ, שצלחו שלבי מיון ובחינה, כאשר אורט אחווה גלבוע הוא אחד משני בתיה"ס ממחוז הצפון, במשרד החינוך, בניהולה של ד"ר אורנה שמחון.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.