בוחרים לראשונה בנשר

מועצת התלמידים והנוער העירונית קיימה יום שיא לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שכלל פאנל ומדגם בחירות.
בחירות 2019 תיכון מקיף נשר
קרדיט צילום: עיריית נשר

מועצת התלמידים והנוער העירונית נשר ותיכון מקיף נשר, בשיתוף עם יחידת הנוער העירונית בעירייה, קיימו אתמול את "בוחרים לראשונה בנשר" – יום חשיפה לקראת הבחירות לכנסת ה-21. היום נוצר כיוזמה של מועצת הנוער במטרה לעודד את החינוך לערכי דמוקרטיה, ולחזק את הכרות התלמידים עם הדעות של השואפים להנהיג את המדינה בכנסת הבאה.

במהלך היום התקיימו שיעורי חינוך והכנה לקראת הבחירות לכנסת ולאחריהם פאנל בחירות ששודר בשידור חי גם בפייסבוק בהנחיית כתב החדשות אלירן טל.

בפאנל השתתפו נציגי המפלגות: ישראל ביתנו – עו"ד שחר אלון, כחול לבן – רדיד מריח, הליכוד – אורלי יחזקאל, העבודה – עו"ד אליס גולדמן, איחוד הימין – דודי בן ציון, צומת –ח"כ אורן חזן, כולנו – ח"כ אכרם חסון.

לאחר הפאנל תלמידי כיתות י"א וי"ב בתיכון העירוני הוזמנו להשתתף במדגם הצבעה לבחירות. לפי הצבעת התלמידים 24% בחרו בליכוד בראשות בנימין נתניהו, 19% בצומת בראשות אורן חזן, 18% בכחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, 10% במרצ, 10% בזהות בראשות משה פייגלין, 8% בישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. שאר הקולות התחלקו בין שאר המפלגות.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית, מטר פישר: "אנחנו גאים לראשונה לקיים יום שכזה. כל אזרח הבוחר את נציגיו, נותן בידיהם את הסמכות והכוח לנהל בשמו את ענייני המדינה ולשלוט בה, לכן אין הדבר חשוב יותר בדמוקרטיה מאשר ציבור בוחרים המיודע היטב, מעורב ודורש דין וחשבון מנבחריו".

ראש העיר נשר, רועי לוי: "אני מברך על קיום פאנל זה כיוזמה של מועצת התלמידים והנוער העירונית, בשיתוף יחידת הנוער ובית הספר התיכון המקיף.  החיבור והכניסה שלי לחיים הציבוריים לא היו מובנים אליהם. הבנתי שבפעולה אחת אתה יכול לשכנע המון אנשים ללכת אחריך, וזה מה שהדביק לי את החיידק הפוליטי. כל אחד ואחת שהציג את עמדותיו בפאנל מגיע משכנוע פנימי ורצון לעשות טוב למדינת ישראל, יכול להיות שזה לא יתאים לדעות של כולם. בשיח שמתקיים היום במדינת ישראל של שמאל וימין ופילוג ושנאה חשוב להציג שאפשר גם אחרת, שאפשר לשמוע את חברי אומר דברים אחרים, לא להסכים איתו אבל עדיין לכבד אותו ולתת לו לסיים את דבריו. בזה ניבדל מכולם."

בחירות 2019 תיכון מקיף נשר
קרדיט צילום: עיריית נשר
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.