החל פרויקט שיקום נחל תבור בנוף הגליל

הפרויקט מסתכם בעלות של למעלה מ 1.5 מיליון שקלים. יוצא לדרך על ידי עיריית נוף הגליל, רשות ניקוז ונחלים דרומי והקרן לשטחים פתוחים  

שבוע לאחר השריפה הגדולה שפקדה את העיר וגרמה לנזקים כבדים לרכוש הפרטי בבתים של עשרות תושבים ולרכוש הציבורי במרחב העירוני,  עיריית נוף הגליל מדווחת על יציאה לביצוע תוכנית ענק לפיתוח ושיקום השטחים הפתוחים, בשיתוף רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי וקרן השטחים הפתוחים (רמ"י- רשות מקרקעי ישראל). מדובר בתוכנית המשתרעת על פני 330 דונם וכוללת את שיקום נחל תבור, היוצא משכונת מאליבו (רחוב הורדים)  – שכונה אשר נמצאת בסמיכות ליער צ'רצ'יל שעלה באש וכל תושביה פונו מבתיהם בשעת השריפה." בשל הפינוי המוקדם איש לא נפגע אבל נגרם נזק כבד לרכוש ולחורשה הסמוכה.

ביום שני בבוקר הטרקטורים כבר עלו לשטח והחלו בשיקום השטחים הפתוחים. ברשות הניקוז ובעיריית נוף הגליל מבטיחים כי השיקום יתבצע באופן מהיר ויכלול שדרוג משמעותי של השטחים הפתוחים לרווחת התושבים "יוסדר בנחל מופע טבעי ומקום לבילוי וטיולים בשעות הפנאי, בדגש על יצירת חיבור בין התושבים לפארק ותחושת מחויבות לטיפוחו ושמירה על אוצרות הטבע של נוף הגליל. הפרויקט כולל הסדרת שבילי הליכה, חציית נחל ופינות ישיבה. עלות ההשקעה בפרויקט נאמדת בלמעלה  -1.5 מיליון שקל."  נמסר מהעירייה וצוין כי בתוך כך, מקודמת תוכנית להקמת פארק שמורת האירוס הנצרתי (הר יונה). הפרויקט אושר ליציאה לביצוע תכנון בהשקעה של 200 אלף שקל. בין היתר, התוכנית צפויה להפוך את האזור לנגיש לציבור, שבילי טיולים, פינות פיקניק וספורט, הכוללת שטחים פתוחים לטובת התושבים וקהל המטיילים. בעירייה מציינים, כי התכנון יתבצע על ידי צוות מקצועי של אגרונומים, אקולוגים, אדריכלות נוף, תנועה ועוד.

ראש העיר, רונן פלוט: "שיקום נזקי השריפה יוצא לביצוע מידי על מנת  להספיק כמה שיותר להכשיר תשתיות לפני החורף ולאפשר לגשם לעשות את העבודה יחד עם הטרקטורים והכלים הכבדים בשטח. "

מנכ"ל רשות הניקוז, עובד יבין : אנחנו גאים להיות כאן עם ראש העיר שמוביל את העשייה בשטח, כחלק משיקום הפארק והתפיסה לשילוב וריבוי תועלות, לרבות שירות לסביבה, לקהילה ולהתחדשות השטחים הפתוחים"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.