רו"ח נעצר בחשד לביצוע עבירות חמורות במטרה להפחית את חבות המס של לקוחותיו ובתיקו האישי

רו"ח נעצר בחשד לביצוע עבירות חמורות במטרה להפחית את חבות המס של לקוחותיו ובתיקו האישי

אברהם אטיאס, תושב מיתר ורואה חשבון במקצועו, הובא אתמול בפני בית משפט השלום בירושלים, בחשד לעבירות של מצגי שווא במאזני חברות אותן ייצג בסכום של כ-13 מיליון ₪ על מנת לסייע להן להתחמק מתשלום מס. כמו כן, אטיאס חשוד בפעולות להפחתת חבות המס בתיקו האישי שלא כדין. כבוד השופט אלעזר ביאלין שחרר את החשוד בתנאים מגבילים. 

מבקשת המעצר עולה כי אטיאס הוא הבעלים ומנהל של חברת "א אטיאס בע"מ" בבאר שבע העוסקת בהכנת דוחות ומאזנים של מאות חברות. במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה באר שבע, עלה חשד כי אטיאס הציג בפני רשויות המס מצגים כוזבים. בשל החשדות נפתחה חקירה גלויה במסגרתה נחקר החשוד. 

מממצאי החקירה עולה חשד כי אטיאס נקט במגוון פעולות שאינן לגיטימיות כדי להפחית את חבות המס בתיקו האישי. כמו כן הוא נחשד כי הציג מצגים כוזבים בדו"חות השנתיים של מספר חברות על מנת להסתיר את משיכותיהם של בעלי השליטה, ועל ידי כך להפחית את חבות המס. בפועל בעלי השליטה עשו שימוש פרטי בכספי החברה ללא תשלום מס. הראיות מצביעות על מצגי שווא במאזנים של אותן חברות בסכום של כ-13 מיליון שקלים בין השנים 2018-2017.

כבוד השופט אלעזר ביאלין מבית משפט השלום בירושלים שחרר את החשוד בתנאים מגבילים בהם ערבות עצמית על סך 300,000 ₪, ערבות צד ג בסך 150,000 ₪, הפקדת מזומן בסך 50,000 וצו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.