תנועת אומ״ץ מביעה חרדה עמוקה מהתנהלותו חסרת המעצורים של יו״ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

תנועת אומ״ץ  מחזקת את ידיו של היועץ המשפטי לממשלה בתקווה שאדלשטיין לא ימונה שוב לתפקיד חשוב זה

יו״ר תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין, פליצ׳ה פלד, פנה הבוקר 27.03 ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, והביע את חרדתו  ודאגת חברי התנועה מהתנהלותו חסרת המעצורים של יו"ר הכנסת היוצא, ח"כ יולי אדלשטיין וסירובו למלא  אחר הוראת בג"ץ בעניין כינוס המליאה לבחירת יו"ר חדש לכנסת. להבנתה של תנועת אומ״ץ אדלשטיין אינו ראוי לחזור לתפקיד חשוב ורגיש זה.


מסביר יו״ר אומ״ץ: ״כזכור, בתחילה פנה בג"ץ ליו״ר המתפטר אדלשטיין וביקשו לכנס את הכנסת בדחיפות כדי לבחור יו"ר חדש ע״י חברי הכנסת המהווים רוב.  בתנועת אומ״ץ מזועזעים מנאום ההתפטרות של יו״ר הכנסת אדלשטיין אשר הוקיע את בג"ץ, קרא לו "מחריב הדמוקרטיה" וסירב לכנס מושב מיוחד לבחירת מחליפו.

באומ״ץ מציינים כי סירובו של אדלשטיין אילץ את בג"ץ להוציא צו לכינוס המליאה. עוד מוסיף יו״ר אומ״ץ כי חרדה עמוקה זאת מקבלת משנה תוקף על רקע מצב החירום השורר במדינה בשל מגפת הקורונה והחשש שמא אזרחים יקבלו השראה מהתנהלות בעל שררה ויעשו חלילה דין לעצמם, תקדים בימים כתיקונם, נפיץ ומסוכן שבעתיים בימים טרופים אלה.

בתנועת אומ״ץ מביעים תמיכה בעמדתו החד משמעית של היועץ המשפטי לממשלה בעד קיום הליך בחירת יו"ר כנסת כחוק  כנהוג בדברי ימי הכנסת מאז ומתמיד ומקווים שהיו״ר היוצא לא יבחר לתפקיד יו״ר הכנסת.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.