שנה חמישית ברציפות: פגיית כרמל נבחרת כטובה ביותר בישראל

משרד הבריאות בחר זו השנה החמישית ברציפות בפגיית כרמל כאחת מחמשת הפגיות הטובות ביותר בישראל. כרמל הינו ביה"ח היחידי באזור חיפה והקריות שהפגיה שלו נבחרה כמצטיינת.
אחיות בפגיית כרמל.
קרדיט – צילום אלי דדון

" זה לא קל ופשוט להצטיין חמש שנים ברציפות ", אומר פרופ' אבי רוטשילד מנהל פגיית כרמל, הבחירה בנו היא אות של כל כבוד לעבודת צוות איכותית ומעולה של כל צוות הפגיה שלנו".

" הפגייה בכרמל מהווה מוקד מצוינות ומזה שנים מובילה בקטגורייה שלה, זו השנה החמישית ברציפות, שביה"ח כרמל מדורג בחמישיה הפותחת בישראל בדירוג הפגיות. מדובר בהישג חסר תקדים שהוא מקור גאווה גדול לכולנו" , כך אמר ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל.

בפגיית כרמל אושפזו השנה יותר מ 400 ילודים מעל מחציתם פגים. רוב התינוקות המורכבים המשוחררים מהפגיה המשיכו במעקב מרפאת פגים וילודים במסגרת המחלקה בבית החולים.

לפני כשנתיים עברה פגיית כרמל למקומה באתר חדש ומודרני בעלות ובהשקעה של מליוני ₪.

הפגייה החדשה והמצטיינת של כרמל משתרעת על פני שטח גדול ומרווח מכילה 18 עמדות טיפול ויכולה להגיע עד 22 עמדות טיפול מתקדמות, הכוללות ציוד שהוא המילה האחרונה בטכנולוגיית הטיפול בפגים. בפגייה החדשה ניתן גם לערוך ניתוחים בסמוך למיטת הפג מבלי צורך לסכן ולהוציא את הפגים אל מחוץ לפגיה.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר כי  נושא הטיפול בפגים וקידומן של היחידות לטיפול בילוד נמצא על סדר יומו של משרד הבריאות אשר עוסק רבות בתחום זה וקידומו. מתוך ראיה זו נושא הפגיות והפגים הוגדר כאחת מתכניות הדגל של המשרד. השנה מציינים במשרד הבריאות את השנה החמישית לתוכנית הכוכבים המסתכמת בעשרות מיליוני ₪  שחולקו בין כלל הפגיות במדינת ישראל.

כדי לבחור את הפגייה המצטיינת והטובה ביותר, בחן משרד הבריאות את הפגיות השונות על פי מדדים שונים, ביניהם:, שיפור באיוש אנשי מקצוע המועסקים בפגיות, תוספות תקינה של אחים ואחיות, תוספת תקינה של אחים ואחיות שעברו הסמכה על בסיסית בטיפול נמרץ ביילוד, מיטות חדשות, חדרי תרופות, חדרי בידוד ועוד. השנה נוספו מדדים נוספים לבדיקה: המשך רצף טיפול אשפוז – קהילה (דיווח על פגישה בין ההורים לרופא ילדים), קיום קורסי החייאה לצוות ולהורי הפגים, הפחתת הקרינה לה נחשפים הפגים, הזנה בחלב אם ומעקב על היפותרמיה, וירידה בשיעור הזיהומים הנרכשים בפגיות.

"הפגיה שלנו בכרמל מצליחה לשמור על אחוז נמוך במיוחד של זיהומים נרכשים, נתונים המצביעים על  רמת טיפול מצוינת בפגים במחלקה". אומר פרופ' רוטשילד. "אנו מקפידים עם כל המבקרים ועם כל הצוותים על לבוש מתאים בכניסה לפגיה , על רחיצת ידיים, על טכניקות עיקור מיוחדות. כל זאת כדי להימנע מזיהומים. הזיהומים הם האויבים הגדולים שלנו בבתי החולים ובעיקר אצל פגים שמערכת החיסון שלהם מאד חסרה בגילם. אנחנו עושים הכל כדי למגר אותם" אומר פרופ' רוטשילד.

ייחודה של פגיית כרמל מתבטא בשילוב מוצלח של צוות סיעודי ורפואי מהאיכותיים בארץ , מיכשור וציוד ממתקדמים ומעל הכל לב אוהב ויחס חם לתינוק ומשפחתו. בפגייה בכרמל משרת צוות רב מקצועי המורכב מכוחות סיעודיים, פרא-רפואיים ורפואיים מהטובים בתחומו בישראל.

בשנים האחרונות מושם דגש מיוחד על שילוב ההורים בטיפול הילד, תוך יצירת קשר קרוב בין אנשי הצוות להורים, המביא להבנת צרכיהם ויישומם בזמן אמיתי.

הקשר המקצועי  בין הפגייה לחדר לידה ומחלקת יולדות בניהולו של פרופ' עופר לביא, מהווים גם הם תרומה מכרעת לחווית הלידה הנתמכת והייחודית שמספק ביה"ח כרמל.

ליאור שקד מנהלת הסיעוד המסורה של הפגיה אומרת כי " אנו מקפידים ומכשירים את הצוות המקצועי שלנו בפגייה לאורך כל השנה כדי  שנוכל לתת לפגים ולהוריהם את הטיפול האישי והאיכותי ביותר. אנו ממשיכים להתעדכן ולהתקדם כל הזמן כדי לעמוד בקו אחד עם הידע העדכני ביותר הקיים בארץ ובעולם".

פרופ' רוטשילד מציין עוד כי בפגיית כרמל מתקיימת מרפאה יחודית להתפתחות פגים משוחררים המאפשרת טיפול התפתחותי ברציפות על ידי צוות המוכר להורים עוד מתקופת האישפוז. "מכון התפתחות" המחובר למחלקת אישפוז בבית החולים לא קיים במרבית בתי החולים בישראל, והוא מנוהל בהצלחה בכרמל ע"י ד"ר מרינה סולובייצי'ק.

ד"ר אבי גולדברג מנהל ביה"ח כרמל סיכם את תוצאות המבדק של משרד הבריאות ואמר: " הפגיה בכרמל היא סוג של חממה משפחתית בה דואגים הצוותים שלנו אישית לכל פג ולכל משפחה. אין לי ספק כי הבחירה החוזרת בפגיית כרמל כמצטיינת ארצית בפעם החמישית ברציפות מהווה נדבך חשוב ומרכזי בהיות ביה"ח כרמל מוביל באיכות. אנו מובילים ומצטיינים במדדי איכות רבים של משרד הבריאות ושל הכללית , מובילים בשירות בתחושת המטופלים כי הם בידיים טובות, ובעוד סקרים ומדדים רבים. אני בטוח שנמשיך להעניק לפגים ולכל המטופלים שלנו בחיפה ובצפון את האיכות הרפואית הטובה ביותר כפי שהם ראויים לה ".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.