תערוכה חדשה במוזיאון העיר חיפה: יד על הדופק סיפורו של בית החולים רמב"ם 1918- 2018

לכבוד חגיגות ה- 80 של בית חולים רמב"ם מוזיאון העיר-חיפה בשיתוף הקריה הרפואית רמב"ם פותחים תערוכה המוקדשת לעולם הרפואה
צוות רב תחומי של מצנתרים מקרדיולוגיה ומנתחי לב במהלך פעולת השתלת מסתם בחדר צינתורים רמב"ם
קרדיט: בן יוסטר ודוברות רמבם

תערוכה לכל המשפחה המשלבת צילומים, ציוד רפואי ישן וחדש לצד אמצעי המחשה אינטראקטיביים, המעמידים את המבקרים במצב של גילוי והפתעה לכל אורך התערוכה: במחלקת הטראומה נציל חולה , בחדר האחיות נלמד על מדדים, בחדר הניתוח נתנסה במכשור כירורגי ונפגוש את הליצן הרפואי שילמד אותנו קסמים.

לרגל ציון העשור העשירי לפעילותו של בית החולים הגדול בצפון תפתח במוזיאון העיר בחיפה התערוכה "יד על הדופק" שתביא את סיפורו של בית החולים לאורך שנות פעילותו. התערוכה תבקש לבחון את מקומו של בית החולים רמב"ם בעיר חיפה, ולבחון מעמדו  כסמל, תמרור ציבורי ואתר עירוני  שמהווה חלק בלתי נפרד מצביונה המיוחד של העיר חיפה. סיפורו של בית החולים הוא למעשה גם סיפור צמיחתה של העיר חיפה מעיר קטנה לכרך מטרופוליני גדול, גידול המייצג גם את ההתפתחות העצומה של עולם הרפואה.

בית החולים רמב"ם, שראשיתו בבית החולים הממשלתי הבריטי, משרת את תושבי חיפה והצפון מזה כמאה שנים. המוסד הוקם על ידי ממשל המנדט הבריטי ונועד לשרת את כל תושבי העיר: בריטים, ערבים ויהודים כאחד וסיפק לראשונה שירותים רפואיים לא סקטוריאליים בעיר. ייסוד בית החולים היה אירוע בעל חשיבות בתולדותיה של חיפה. כאן, בחיפה, קם מוסד רפואי, שנועד להיות ה"מרכז הרפואי המשמעותי ביותר במזרח התיכון" כדברי הנציב העליון בטקס חנוכת מבנה הקבע של בית החולים, דצמבר 1938.  לא בכדי הוקם בית החולים בעיר התחתית, לצד הנמל, בסמיכות למתחם הרכבת ובמרכזה של מה שהיה אז ליבה הפועם של העיר.

אך מעבר לכך, כבר בעשורים שקדמו להקמתה, נמצא בית החולים בצמתים המרכזיים ובאירועים הבולטים שהתרחשו בארץ ישראל . בסיפורו משתקפים אירועים עירוניים מכוננים,

חילופי שלטון ומוקדי כוח, רגעי משבר ותקופות של התפתחות וצמיחה. התערוכה "יד על הדופק" תביא את סיפורו של בית החולים לאורך שנות פעילותו, ותראה בו מעין מד דופק של חיפה ומרחב הצפון וכחלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מדינת ישראל.

בהיותו בית החולים הגדול ביותר בצפון, התערוכה תתייחס גם להתפתחות הטכנולוגית ופריצות הדגל הרפואיות שאפיינו את המוסד לאורך השנים , והשפיעו על חייהם של רבים בארץ ובעולם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.