מרוץ ראשון לזכר נפטרי הקורונה

מרוץ ראשון לזכר נפטרי הקורונה

מרוץ CORUNA  יצא לדרך בנוף הגליל על מנת לתת כבוד אחרון לאנשים שנפטרו בתקופת הקורונה אך בשל המגבלות הובאו לקבורה בלוויה מצומצמת, ללא חברים, הספדים וביקורי תנחומים

עיריית נוף הגליל יזמה מרוץ ראשון לזכר נפטרי הקורונה אשר בשל מגבלת ההתקהלות במגיפה לא זכו לכבוד האחרון כראוי. תחת הסגרים, טקסי הקבורה התקיימו בדרך כלל ללא הספדי רבנים , אישי ציבור וחברים אשר אינם משתייכים לקפסולת המשפחה הגרעינית של הנפטרים. גם בשבעת ימי האבל לא ניתן היה לפקוד את ביתם של הנפטרים ולנחם את בני משפחותיהם. "אבי יצחק ז"ל נפטר בעיצומו של הסגר השלילי כך שעוד במודעת האבל ציינו שלא ניתן להשתתף בלוויה ולהגיע לנחם בגלל הסגר שהיה מהודק במיוחד בשל העלייה בתחלואה בחודש ינואר" משחזר דוד שינאן, תושב נוף הגליל.  לוויית האב התקיימה בהשתתפות בני משפחה בלבד ולדברי הבן   :"אם לא היה סגר ולא היה החשש מהידבקות בקורונה, היו מגיעים ללוויה מאות רבות של אנשים וחולקים כבוד אחרון לאבא. אנחנו לא היחידים, היו רבים שנקלעו למצוקה הזאת, מצד אחד מאוד רצו לתת לנפטר את הכבוד האחרון כפי שמצווים גם ביהדות ומצד שני לא יכלו להתעלם מהמצב ובוודאי שלא רצו לסכן את המשתתפים בלוויה והמנחמים בשבעה"

מרים רודאן תושבת העיר שכלה את בעלה רוברט ז"ל לאחר שנדבק בנגיף ולא שרד :" בעלי היה אדם חזק באובריא, בן 61 בסך הכל. הוא נפטר ב 4 בינואר בזמן שכל המדינה הייתה במצב של תחלואה קשה מאוד. הלוויה הייתה מחזה כואב ושובר לב. רוברט שהיה אהוב ונערץ על כולם נקבר במהירות וכמעט ללא אנשים חוץ מהמשפחה הקרובה. אנשים ישבו בתוך המכוניות בחניון של בית העלמין ופשוט פחדו לצאת מהרכב".

https://net-media.co.il/

מיכאל יפה, 36, משתתף במרוץ לזכרו של חברו אוהד לוי שנהרג בתאונת דרכים ובשל מגבלות הקורונה הלוויה הוגבלה להשתתפות של 20 איש בלבד.  גם קבוצת האתלטיקה של העיר רצה לזכרו של מאמנה מארק ז"ל שנפטר במהלך הקורונה ( לא מהנגיף)

הרעיון לקיים מרוץ לזכרם של הנפטרים הוצע על ידי ראש העיר רונן פלוט. מכינה קדם צבאית 'תבור', בית קק"ל למצוינות ושירותי בריאות כללית הרימו את הכפפה וביחד עם מחלקת הספורט בעירייה ארגנו את המרוץ המיוחד :"המרוץ מתקיים במתכונת יחידנית במהלך כל  חודש מאי , כל תושב שנרשם למרוץ מקבל חולצה ורץ בזמנו הפנוי תוך תיעוד מסלול הריצה באפליקציה ושליחתו אלינו " הסבירה מנהלת מחלקת הספורט ורד מלר דוידסון וציינה כי לצורך המרוץ העירייה סימנה מסלולי ריצה ייעודיים של 1-5 ק"מ בשכונות המגורים :"המטרה היא לאפשר לכל תושב לרוץ בהתאם ליכולתו הפיזית ובסיום המרוץ לקיים טקס מכובד שינציח את כל הנפטרים בתקופת המגיפה מקרב תושבי נוף הגליל. בסיום המרוץ בתחילת חודש יוני יתקיים טקס מכובד בו יוקראו שמות הנפטרים ותינתן במה מכבדת לכל מי שירצה להספיד אותם בנוכחות קהל רב. "

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.