חיפה ממשיכה לקלוט עליה

בצילום: מיון מזון לקראת חלוקה לעולים החדשים. קרדיט צילום: ראובן כהן דוברות עירירית חיפה.

למעלה משלושת אלפים עולים הגיעו לחיפה מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה

ראש העיר עינת קליש רותם: "אנו מברכים את העולים שבחרו לחיות בחיפה אשר רבים מבין תושביה הם יוצאי רוסיה ואוקראינה. נמשיך לפעול ולסייע לעולים בתהליך קליטתם ככל שיידרש על מנת להבטיח את השתלובתם המהירה בעיר"

כ – 56% מבין העולים הגיעו מרוסיה והיתר מאוקרינה. בין העולים כ: כ – 740 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18 כ – 730 נוספים צעירים עד גיל 35 וכ – 340 מבוגרים בגילאי פנסיה.

מרבית העולים הגיעו חסרי כל והם מתאכסנים ברובם אצל קרובי משפחה וחברים והיתר בדירות קלט אותם מעמידה עבורם הרשות לקליטת עליה בחיפה. בין העולים מאוקרינה בולט מספרן הרב יחסית של הנשים הנובע מהאיסור אותו הטילו שלטונות המדינה על יציאת גברים מתחת לגילאי 65 מאוקרינה. מציאות זו מקשה אף יותר על קשיי הקליטה של האימהות המגיעות לחיפה חסרות כל מאזורי מלחמה ונאלצות לדאוג לבדן לילדיהן לצד הדאגה המתמדת לגברים שנשארו מאחור.

את הטיפול בעולים מובילה הרשות העירונית לקליטת עליה, אשר מהווה את הזרוע הביצועית של העירייה בכל הקשור לקליטת העולים. לצורך כך קלטה הרשות מספר עובדים זמניים אשר מסייעים בטיפול בגל העלייה הנוכחי יחד עם מתנדבים דוברי רוסית ואוקראינית על מנת לתת מענה לכל צרכיהם של העולים.

קליטת העולים מתבצעת בשיתוף מנהלי העירייה ובראשם: מינהל הרווחה, מינהל החינוך, מינהל התפעול ומינהל קהילה. כל אלה הקימו מערך סיוע מקיף המספק את צרכי היום יום לצד תמיכה נפשית הכוללת קבוצות תמיכה ולווי פרטני ע"י פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

בתוך כך, כמחצית מבין ילדי העולים נקלטו כבר במערכת החינוך העירונית והם מלווים ע"י יועצים חינוכיים, צוותי הוראה ופסיכולוגים המלווים את הילדים בתהליך הקליטה.

במקביל הקימה העירייה מרכז סיוע הומניטרי המספק מצרכי מזון, מוצרי היגיינה, בגדים, צעצועים אותם תורמים תושבי העיר לטובת העולים החדשים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.