אומ"ץ: לעדכן בהקדם את "חוק הפוטושופ" על-מנת שניתן יהיה לאכוף אותו

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות נכנס לתוקף ב-2013, אבל ללא סנקציות כנגד מי שמפר אותו ח"כ לימור מגן תלם הציעה תיקון לחוק שיאפשר הטלת קנסות משמעותיים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "יש לאשר את החוק המשודרג בהקדם"

רזון מופרז בפרסומות מייצר דימויי גוף מעוותים ועלול להגדיל את הסיכון להופעת הפרעות אכילה. על-מנת להילחם בכך, נחקק כבר בשנת 2012 חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות – חוק שזכה לכינוי "חוק הפוטושופ". לחוק חשוב זה שני סעיפים עיקריים: האחד, איסור על העסקת דוגמניות ודוגמנים שנמצאים בתת משקל; והשני, החובה לציין באופן ברור אם נעשה שימוש בתוכנה גרפית לצורך הצרת היקפים של משתתפים בפרסומות.

בשנים שחלפו מאז כניסת החוק לתוקף, הוא לא נאכף בפועל. הסיבה לכך היא שהחוק לא כולל דרכי פיקוח ולכן לא ניתן להטיל סנקציות על מי שמפר אותו. תנועת אומ"ץ, אשר פועלת למען צדק משפטי וחברתי, נרתמה למאבק למען הוספת "שיניים" לחוק: "התנועה רואה בחומרה מצב לפיו נחקק חוק ללא הוראות על דרכי שמירתו", הדגיש פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר התנועה.

לפיכך פנה פליצ'ה פלד לחברי ועדת הבריאות של הכנסת, שאמורה לדון בתיקון לחוק שאותו יזמה חברת הכנסת לימור מגן תלם ("ישראל ביתנו"). ההצעה של מגן תלם, דוגמנית בעברה, מאפשרת להטיל קנסות של עשרות אלפי שקלים ואף מאות אלפי שקלים על מי שיפר את חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות. התיקון לחוק אושר ע"י ועדת השרים לחקיקה, וכעת אמורה לדון בו ועדת הבריאות לקראת העלאתו להצבעה במליאת הכנסת. פלד, ביחד עם נציגי אומ"ץ בכנסת, עו"ד שנבל מרדכי ושלמה קלדרון, כתב לחברי ועדת הבריאות כי יש לחוקק את החוק בהקדם. תנועת אומ"ץ תעקוב אחרי הדיונים וההצבעות, ותפעל למען הוספת הסנקציות ההכרחיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.